”Vlasnik sam marketing agencije Morgan Grey i portala Klik.hr, Automobili.hr i Dioptrija.hr.
Moje iskustvo vezano uz vrijeme Korone je kao neki napeti film.
01.03.2020., krenuli smo surađivati s novim stranim klijentom kojem radimo employer branding na području Hrvatske. Posao stalno raste, ove godine će biti 30% veći prihod i profitabilnost, klijenti koje dobijemo ostaju s nama dugo godina. Život je lijep.
05.03. svi klijenti su platili izdane račune, u razgovoru s njima čujem da se ne trebamo brinuti, da posao ide kao inače i da ne planiraju stati s oglašavanjem zbog korone. Razmišljam o tome kako imamo puno sreće.
15.03. skoro svi višegodišnji klijenti javljaju da stopiraju sve marketing aktivnosti i zatvaraju poslovnice. Novi klijent kojeg smo dobili početkom mjeseca nam je ključan da preživimo. Prvi put u 12 godina radimo s blagim minusom.
25.03. apliciramo za poticaje za zadržavanje radnih mjesta jer iako je 3. mjesec bio super i imamo zalihe na računu da izdržimo par mjeseci, nitko ne zna koliko će ovo trajati. U 4. mjesecu se pripremamo za najgore. Očekivani pad prihoda je preko 50%.
Tokom karantene radimo od kuće, učimo nove stvari i radimo na našim portalima. Obaramo rekorde čitanosti, Klik.hr prelazi milijun čitatelja mjesečno, Dioptrija.hr također. Sve je to divno, ali prihodi od oglašavanja na njima su duplo manji nego inače, a posjećenost nikad veća. Bavimo se novim uslugama poput izrade wordpress stranica pošto imamo sve više upita obzirom na opću digitalizaciju. Prilagođavamo se novim potrebama tržišta.
1.5. klijenti se polako aktiviraju i planiraju ponovni početak poslovanja. Trebaju im naše usluge iako su jako oprezni. Neki još uvijek imaju zabranu plaćanja, ali već radimo s njima u nadi da će platiti kada budu mogli. Vidim svjetlo na kraju tunela. Bojim se nadati da je najgore iza nas.
26.5. dobivamo nove klijente, stari su se vratili na 80% prijašnjeg opsega. Ponovo se vraćamo na prihode od prije korone. Poticaji su nam trebali samo jedan mjesec i sada nam više ne trebaju. Opet sam optimističan oko budućnosti firme i radimo više nego ikad, jer se konstantno povećava potražnja za našim uslugama. Hvala ti Bože!
Mnogi nisu te sreće da se bave digitalnim uslugama i znam da smo mi rijetko pozitivan primjer. Nadam se da će se poslovanje svima čim prije vratiti na staro i da će svi kvalitetni poduzetnici preživjeti ovu krizu.
Član sam udruge Glas Poduzetnika, jer to je prva takva organizacija koja donosi vrijednost i bori se za unaprijeđenje poslovne klime u Hrvatskoj. Nadam se da će nova Vlada shvatiti vrijednost udruge i da će se s njom redovito konzultirati.
Bojan Bernik