Gillette novom reklamom uništio tvrtku ili samo pokazao kakvim smo primitivcima okruženi!?

0

Javila mi se neki dan Stefanie koja ne želi da ju zovem Štefica Uhljeb i rekla: ”Jesi vido novu kontraveznu Gillette reklamu?”

Odgovorih: ”Nisam, ali sam vidio Krstičevića kako razbija maketu aviona i Plenkovića kako nasrće na Grmoju. Zasjedanja Sabora su bolja od Netflixa. Ne stignem pratiti ni Pornhub. O čemu je riječ.”

Stephanie: ”Tvrtka Gillette izbacila je novu reklamnu kampanju koja se osvrće na zlostavljanje, (#MeToo pokret i toksični maskulinitet) te je izazvala val podijeljenih mišljenja. Kratki film započinje scenom gdje skupina dječaka maltretira svog vršnjaka, nepikladnim dodirivanjem i uznemiravanjem žena te tučnjavom dva dječaka dok skupina muškaraca tijekom roštiljanja opravdava sva ta djela klasičnom izjavom “Boys will be boys” (dečki će biti dečki).”

”Druga polovica reklame prikazuje muškarce kako se suprotstavljaju prikazanom negativnom ponašanju. Zatim reklama hvali ljude koji “kažu pravu stvar” i “djeluju na pravi način”, prikazuju muškarce koji interveniraju kako bi zaustavili prijatelje i strance koji sudjeluju u seksualnom i fizičkom zlostavljanju. Poznati glumac Terry Crews koji je i sam doživio seksualno zlostavljanje u holivudskoj filmskoj industriji u videu navodi da muškarci trebaju druge muškarce smatrati odgovornima za svoja djela.”

”Reklama završava izjavom – Samo postavljanjem izazova samima sebi da činimo više, možemo se približiti našem najboljem“ čime se Gillette osvrće na vlastiti slogan još iz 1989. “Najbolje što muškarac može dobiti”.

Bacio sam oko na reklamu koju je režirala Kim Gehrig iz britanske tvrtke Somesuch. Kim je osim kao vrhunska marketinška stručnjakinja, poznata i po snažnim feminističkim stavovima koji su vidjljivi u njezinim radovima. Nažalost ili na sreću, ovaj put je njezin feminizam naišao na veliko negodovanje konzervativne, muške publike. 

“Kako uništiti tvrtku u minutu i 48 sekundi” trenutačno je najpopularniji komentar ispod reklame na videoservisu YouTube, a neki od korisnika još su napisali: “Je li ovo specifično kreirano s idejom da nas uvrijedi ili?”, “Ovo nije reklama. Ovo je ljevičarska propaganda i nije ni na koji način povezana sa žiletima”

Iako ova reklama ima preko 20 milijuna pregleda, također ima i više od milijun dislajkova, a ljudi se također žale da Gillette briše negativne komentare ispod Youtube videa, kako bi si sanirali nasatalu štetu.

Nike je izazvao sličnu reakciju publike svojom kontraverznom reklamom. Ljudi su palili NIKE tenisice, pozivali na bojkot njihovih proizvoda i sve je izgledalo kao jedan veliki reklamni FIJASKO. Laik bi pomislio da su NIKE i GILLETTE zaposlili nekog člana HDZ-a da im sjebe firmu, ali njihove kampanje su izazvale rekciju, potakle su ljude na razmišljanje, preispitivanje svojih postupaka, na raspravu o tome kako i u kakvom društvu živimo i što možemo učiniti kako bi bili bolji i kako bi se ljudi oko nas osjećali bolje. I jedna i druga reklama su postigle efekt. Izazvali su u nama emociju i reakciju. Reklame su postale VIRALNE. Svi su prenjeli njihovu poruku. Nike i Gillette će možda izgubiti dio konzervatinih potrošača, ali će također dobiti nove potrošače koji će doživjeti ovu kampanju osobno i proizvode tih brandova percipirati kao nešto puno više od samih proizvoda, kao način života, kao način pobune protiv sistema. Bit će zanimljivo vidjeti rezultate prodaje na kraju godine, ali nekako imam osjećaj da će i NIKE i Gillette profitirati od ovakve riskantne marketinške strategije. U svakom slučaju, mi smo kao društvo profitirali jer su nam NIKE i Gillette pomogli vidjeti u kakvom svijetu živimo i s kakvim smo ljudima okruženi. Na površinu su isplivali svi mrzitelji, rasisti, šovnisti… i javno sa slikom, imenom i prezimenom iznjeli svoje stavove. Nitko njima neće oduzeti pravo da mrze i zlostavljaju manje, slabije, drugačije od sebe… Njihova muškost je neupitna (bar u njihovim glavama) dokle god se mogu ponašati kao agresivne seljačine. 

Koliko god da podržavam ovakve reklame i poruke koju šalju, one su tu ipak više radi profita nego socijalne osvještenosti velikih korporacija. Nije li NIKE prozvan da iskorištava djecu u izradi svoji tenisica? Nije li Gillette prozvan da ženske britvice i kreme za brijanje naplaćuje skuplje od muških iako među njima nema nekih značajnih razlika? Zar je to jednakost za koju se zalažu? At the end, it’s all about money!

 

PS: Koristim i Gillette britvice i nosim NIKE tenisice. Tko je bez grijeha, neka baci prvi kamen:)

Što Vi mislite o Gillettovoj novoj reklamnoj kampanji? Hoćete li nakon ove reklame početi puštati bradu? Jel’ to znači da ste vi onda četnik? Možda je to sve urota Srpske radikalne stranke? Oni žele da zamrzite Gillette kako bi se prestali brijati i postali poput njih. 
Ako vi ne prebijete štrebera u školi, ne odvalite ženi šamar kad vas odjebe nakon lošeg uleta, osjeća li se Vaša muškost ugrožena? Možda ste vi onda peder? 
Mislite da se tvrtka koja se bavi proizvodnjom žileta treba uključivati u politička pitanja ili je Crkva jedina koja bi na to trebala imati pravo?

 

Odgovor jednog našeg čitatelja:

Šime iz Splita: ”Ja sam načisto popizdija kad san vidija ovo govno od reklame. Rak me izija ako se ikad više obrijem. Jeba ja njima mrtvu mater. Reka sam i svojoj dragoj da ne brije više pizdu. Ovo je prevršilo svaku miru.

 

Autori: Stephanie aka Štefica Uhljeb & Josip Novosel aka Dragi Vođa, dopisni član magazina ”K’o tebe kamenom ti njega žiletom”, prijatelj imućnih, prije svega čovjek, a tek onda tajkun i snob.

https://www.instagram.com/dearleaderjoe/

Podijeli