ŽIVI ZID: Kako bi Istarska i Primorsko goranska županija izgledali da ju vode članovi ŽIVOG ZIDA?

0

Ovako danas izgleda najveći kolodvor u 8. izbornoj jedinici

Izvor: Kigo.hr
Izvor: Kigo.hr

U osmoj izbornoj jedinici već 25 godina vladaju isti IDS i SDP. Rijeka je najveći grad na tom području i svakako najvažnija životna točka za sve građane Istarske i Primorsko goranske županije.

Rijeka je devastirani grad. Priobalje je uništeno, mnoge ruševine “krase” vizuru grada, željeznički i autobusni kolodvor su sramota ne samo Rijeke i osme izborne jedinice, nego i cijele Hrvatske.

Što bi za Rijeku i cijelu osmu izbornu jedinicu značilo kada bi došlo do smjene vlasti i kada bi pobjedu odnijeli  članovi ŽIVOGA ZIDA,  pročitajmo u predstavljanju programa Živoga Zida.

Antonio, živi zid

Drugi na listi Živog Zida u osmoj izbornoj jedinici je Antonio Dražović koji je u Rijeci završio dva fakulteta (fizioterapija i filozofski) i koji je zajedno s ŽIVIM ZIDOM spriječio više desetaka deložacija najosjetljivijih građana PGŽa. Dražović je zbog svoga humanog djela  zaštite slabijih, bio uhićivan desetak puta što mu je dalo još veću snagu u borbi protiv nepravednosti.  Zbog svoga pozitivnog djelovanja u ispravljanju društvenih nepravilnosti, Dražović je postavljen za predsjednika županijske organizacije sve popularnijeg ŽIVOG ZIDA.

Što je plan ŽIVOG ZIDA za političko djelovanje u korist Istarske i Primorsko goranske županije?

Putnički terminal Rijeka je od samog začetka bio potpuni promašaj. U vrijeme kada se provodila studija o položaju budućeg terminal i njegovim prihvatnim kapacitetima, bilo je evidentno da su postojeće dužobalne linije za Zadar, Split i Dubrovnik pred ukidanjem zbog manjka putnika.

Rijeka kao putnička luka ima samo dvije trajektne(brzobrodske) linije prema otocima, a navedene dužobalne linije uvode se isključivo kao sezonske. Iz toga je evidentno da je vladajuća garnitura namijenila taj terminal isključivo cruiserima. Naravno, ta činjenica nikada nije bila demantirana od strane vodećih, ali su očito zamijenili pojmove putničkog terminal sa turističkom atrakcijom. Ono što diktira dolaske cruisera u neku luku jest turistička ponuda, a ne najmoderniji terminal.

Rijeka ljevičarski lukobran -

Očekivati od turista da cijeli dan provedu diveći se zgradi koja po ničemu nije posebna je suludo. Terminal je trebao biti zamišljen kao polazna i završna točka njihovog obilaska grada, a ne kao jedina točka obilaska iako je evidentno da je upravo na to ciljano jer sam terminal nema uvjete za prihvat cruisera. Studiju o dubini obale je proveo Pomorski Fakultet u Rijeci i po nekoj čudnoj logici, radovi su izvedeni unatoč tome što je studija morala pokazati da uvjeti nisu zadovoljavajući- što je bilo evidentno kod dolaska prvog cruisera nakon izgradnje terminala- turisti su prebačeni tenderima(pomoćnim brodovima koji prebacuju putnike u luke u koje cruiser nemože pristati) dok je cruiser ostao na sidru ispred Rijeke.

Najnedavniji primjer je pristanak cruisera na kontejnerski terminal Brajdica što je još jedan udarac logici po kojoj je investirano u potpuno suvišni kompleks putničkog terminala. Vrijednost investicije je 24 milijuna kuna, i unatoč raznim namjenama prostora kroz godine, terminal je bio i biti će uteg oko nogu grada utopljenika kojeg političke struje odnose na margine zdravorazumskog poslovanja i investicija. Za neko stabilno rješenje je prekasno i isplativost komercijalne namjene zavisi između ostalog i o kupovnoj moći i interesu građana. U ovom trenutku sasvim je evidentno da za terminal postoje samo opcije „manjeg zla“, a ne dugoročnog, pa čak ni kratkoročnog rješenja.

Autobusni kolodvor Rijeka - FreePix

Čista suprostnost terminalu jest novi autobusni kolodvor na žabici, čija bi izgradnja bila u potpunosti opravdana. Ali iz nekog razloga, novci koji su trebali biti osigurani za nešto što je prijeko potrebno, su se preusmjerili za nešto što je potpuno nepotreno. Tako u jednom danu,daleko više putnika se sablazni pri pogledu na kolodvor iz svojih autobusa, nego što je uopće bilo turista na terminalu koji su očito morali gledati sa oduševljenjem. Novi autobusni kolodvor je postao predizborna ješka od strane već ustaljene garniture koja njom maše svaki put kada procjene da bi nekog Riječana mogli dovoljno posramiti postojećim autobusnim kolodvorom da ponovno glasaju za iste.

Da od svih tih planova nema ništa pokazuje i činjenica da je Autotrans preselio svoje urede na Cres, uslijed nemogućih uvjeta poslovanja. Pa čak i iz Cresa, Autotrans je napravio više po pitanju komfora putnika i reprezentativnosti kolodvora nego što su to vladajući ikad učinili- postavili su nadstrešnice o svom trošku. Iako banalno, mora se priznati da je to ipak potez u nekom smjeru,umjesto stajanja na mrtvoj točci. I za taj potez smo morali čekati privatnu firmu, jer se vladajućima nije činilo dovoljno bitno da tisuće ljudi dnevno svjedoči sramoti na Žabici. Samo petstotinjak metara dalje dolazimo do još jednog reprezentativnog zdanja kojeg gleda daleko manje putnika nego na žabici, ali i dalje daleko više nego na terminalu. Govorimo naravno o Željezničkom Kolodvoru koji budi isključivo osjećaje davne nostalgije u onima koji su posljednji put radili na održavanju zgrade, znakova i sadržaja. U ostatku populacije budi osjećaj gađenja i srama. Primjera je mnogo, a svi su se dogodili pod patronažom trenutne garniture koja se nije mijenjala već 50 godina.

Devastirana Rijeka

Osim Autotransa, iz Rijeke u Lipik je otišla tvornica sokova „Lero“, Talijanska firma „Saipem“ polagano zatvara vrata, „Transadria“ je otišla u povijest, Veletržnica ribe se zatvorila. Primjera je bezbroj, a uzrok svemu tome leži u nesposobnosti vladajućih i njihovoj nebrizi za dobrobit grada. Tako se može u istom kontekstu navesti i podilaženje firmi „Rijekapromet“ sa izmišljanjem parkirnih zona i astronomskih cijena parkinga u gradu u kojem je to jedan od većih problema. Da sve ne ostane samo na tranzitnim i komercijalnim djelatnostima pobrinula se situacija oko uređenja „Porto Baroša“ u marinu. Ta marina je to dio Gateway projekta koji očito u mnogim segmentima škripi iako su financije već osigurane. Marina je Riječki nedosanjani san, i očito je da će ostati samo na tome.

Rijeka

Čudna je situacija gdje lučki grad nema benzinsku postaju za nautičare unatoč velikom broju nautičara i ribara koji plove upravo ispred Rijeke. U moru promašenih investicija, teško je razaznati namjerne od slučajnih, ali bilo kako bilo, činjenica je da je malo ljudi koji se mogu sjetiti kada su zadnji puta bili istinski ponosni na razvitak Rijeke kao grada u posljednjih 25 godina. Jedino rješenje koje se može primjeniti na sve navedene primjere je temeljna promjena procedura po kojima se donose odluke vezane uz poslovanje grada kao pravne osobe i grada kao kolektiva. Prestanak trošenja javnog novca na neisplative i sulude investicije te trijaža cijelog sustava su samo neke od stvari koje se u ovom gradu pod hitno moraju napraviti. Dok god vladajući imaju zagarantirano mjesto desetljećima unaprijed, oni nemaju nikakvu obavezu poštivati obećanja koja su dali i dužnosti koje su preuzeli. Gradske vlasti moraju stati u obranu građana i njihovog novca i ne dopustiti rasipanje Riječkog gospodarstva. Ukoliko oni nisu u stanju to napraviti, mi jesmo!

Živi Zid

 

Članak preuzet sa portala: www.kigo.hr

Podijeli