Koje su tri ključne stvari za zdravlje?

0

Koje su tri stvari ključne za zdravlje?

Čak 65 posto Hrvata bori se s prekomjernom težinom, a skoro svaka treća osoba puši. Uz sklonost nezdravim navikama koje povećavaju rizik nastanka bolesti, ne ide nam u prilog ni zanemarivanje preventivnih i kontrolnih pregleda u aktualnoj epidemiološkoj situaciji.

Briga o zdravlju, naposljetku, odgovornost je svakoga od nas i zato nezdrave navike trebamo promijeniti dok smo još zdravi. Uravnotežena prehrana, tjelesna aktivnost i preventivni pregledi tri su ključne stvari kojima ste učinili puno za sebe i svoje zdravlje.

Uravnotežena prehrana ne mora biti skupa ni zahtjevna

Mnogi poistovjećuju zdravu hranu sa skupim namirnicama pa misle da bi bankrotirali kad bi se zdravo hranili. Uravnotežena prehrana znači da trebamo voditi računa o količini hrane, rasporedu obroka i balansirati namirnice koje konzumiramo.

Nije svejedno jedemo li jednom dnevno prženu hranu ili imamo tri osnovna obroka koja sadrže voće, povrće i žitarice. Važno je da obroci budu raznovrsni, da prevladavaju nutritivno vrijedne namirnice poput voća, povrća i žitarica, a prilikom odabira namirnica uvijek treba birati sezonsko voće i povrće koje je i cjenovno pristupačnije.

Zimi su dobar izbor juhe od povrća i variva, koje je jednostavno pripremiti, a višak obroka može se zamrznuti za neki drugi dan.

Tjelesna aktivnost podiže raspoloženje i čuva zdravlje

Redovna tjelesna aktivnost, u paru s uravnoteženom prehranom odlični su suputnici našem zdravlju. Nismo svi ljubitelji teretana ni vježbanja u grupi, no to ne znači da smo izgubljeni slučaj.
Svatko može naći sebi neku vrstu tjelesne aktivnosti koja mu odgovara: to mogu biti šetnje, trčanje, bicikliranje, vježbanje joge, pilates, planinarenje… Fizička aktivnost podiže raspoloženje jer tijekom vježbanja mozak luči endorfin, tzv. hormon sreće.

Osim što podiže raspoloženje, vježbanje ublažava mnoge zdravstvene tegobe, poput bolova u kralježnici ili glavobolje od kojih pati velik broj ljudi, a uz to poboljšava rad mozga i pamćenje, pridonosi boljem snu, donosi energiju i otpušta stres!

Preventivni pregledi koje ne smijete propustiti

Preventivni i kontrolni pregledi u pandemiji su pali u drugi plan, no zdravlje uvijek mora biti u prvom planu.
Najvažniji preventivni pregledi za žene su to ginekološki pregled, PAPA test, ultrazvučni ginekološki pregled i pregled dojki, a za muškarce pregled prostate. Možete ih obaviti i bez uputnice i čekanja ugovaranjem dodatnog zdravstvenog osiguranja

Različiti paketi omogućuju vam sistematske preglede, specijalističke preglede i dijagnostičke postupke u obimu koji odaberete, a za to vam ne trebaju uputnice. Termin pregleda, liječnika i ustanovu birate sami.

Za svaki slučaj, dobro je imati i dopunsko zdravstveno koje pokriva troškove participacije u primarnoj zdravstvenoj zaštiti koja uključuje preglede kod obiteljskog liječnika, stomatologa, ginekologa, A i B listu lijekova u ljekarni te troškove bolničkog liječenja.