Razgovarali smo s Majom Markulin (27), mladom izvršnom direktoricom o tome kako je to biti uspješna u Hrvatskoj, s kojim se problemima suočavala i što planira u budućnosti. Tvrtka Omnia Media pokrenuta je 2011., s ciljem da se na jednom mjestu ponudi 3 u 1 paket usluga (konkretno web development usluge, digitalne medijske usluge te konzalting) koji će poduzetnicima i onima koji to tek žele postati omogućiti da se lakše snađu u pripremi projekte dokumentacije i natječajima. Proćaskali smo o tome kako su je percipirali starije kolege u još uvijek dominantno muškoj branši, koliko je zadovoljna obrazovanjem, koliko joj traje radni dan, i zapravo, na neka naša sasvim obična pitanja dobili smo vrlo zanimljive razgovore.
Maja Markulin ujedno je i diplomantica privatnog fakulteta, pri čemu su njen profesionalni put i razvoj odličan primjer kako predrasudama vezanima uz privatno obrazovanje nema mjesta.
Flash.hr: U medijima se u posljednje vrijeme moglo pronaći nešto više informacija o vašoj tvrtci Omnia media, koja se ističe modelom objedinjene pomoći i informacija korisnih svim poduzetnicima i onima koji to tek žele postati. U nekoliko ste navrata istaknuli kako se odmalena znali za želite posjedovati vlastitu tvrtku. Koliko današnji koncept Omnia medije duguje vašim iskustvima u poslovnom svijetu?
M.M: Tako je, u zadnje vrijeme sve smo češće prepoznati u medijima kao mlada, ali uspješna tvrtka koja postavlja nove temelje načina poslovanja u poduzetničkom svijetu. Drago mi je da smo nedavno izdvojeni kao jedna od 12 uspješnih mladih tvrtki nada na području RH. Na početku svoje karijere znala sam da želim jednog dana imati svoj posao, međutim otvorila su mi se brojna vrata u poslovnom svijetu te sam odlučila okušati se u zaista različitim poslovima kako bih bila sigurna u svoju odluku da pokrenem vlastiti posao. Nakon što sam stekla iskustvo u više različitih kompanija, znala sam da je vrijeme da skupim hrabrost i usprkos svim rizicima i stanju u državi jednostavno skočim u poduzetničke vode. Naravno, čovjek po prirodi teži sigurnosti i ovaj korak za mene nije bio lak, posebice kada sam imala izvrsnu ponudu za rad u internacionalnoj korporaciji. Izuzetno sam zahvalna dvije osobe koje su me ohrabrile i najviše vjerovale u mene, a to su Hrvoje Lovreković i Mirela Peleš.
Današnji koncept Omnie nastao je jer sam temeljem prošlih poslovnih iskustava znala što želim ponuditi klijentima, što želim izbjeći, ali ujedno i kakve vrijednosti Omnia treba promicati. Smatram da smo u Omnia Mediji svi jedna velika obitelj i to je ono što nas čini uspješnima.
Flash.hr: Smatrate li Omnijin koncept, u ekonomskom svijetu, jedinim od, nažalost, do sada neprepoznatim?
M.M.: Naš koncept 3u1 nije ništa novo na inozemnim tržištima, međutim na domaćem tržištu nije zastupljen. Ono što treba naglasiti je da ovaj koncept ima svoje prednosti i mane. Velika prednost je to što možemo olakšati klijentu poslovanje kroz kompletnu uslugu koju ostvaruje kod nas ( poslovno savjetovanje i izrada dokumentacije, web development, te marketing). Naravno, ponekad bi nam bilo znatno lakše da smo specijalizirani samo za jednu stvar, ali tada to ne bi bio stresan ali divan i nezamjenjiv 24/7 poduzetnički život.
Flash.hr: Smatrate li da je postojanje sličnih usluga moglo dovesti do bolje percepcije EU Fondova i projekata? Odnosno, slažete li se s tvrdnjom kako dio natječaja ostane neiskorišten zbog njihove nedovoljne medijske vidljivosti i/ili komplicirane natječajne procedure?
M.M.: Kao konzultantici, bilo mi je iznimno dugotrajno i teško pronaći informacije za pojedine natječaje. Neznanje i nezainteresiranost referenata na šalterima kada tražite odgovore na jednostavna pitanja, a završite na cjelodnevnom križnom putu po institucijama. Borba koju smo iskusili na početku dala nam je ideju za stvaranje portala Poticaji.info kojim smo željeli omogućiti poduzetnicima da na jednom mjestu prate sve relevantne informacije iz svijeta poduzetništva, gospodarstva, ali i Europske unije. Iskustva u razvijanju portala većinski su pozitivna.
S obzirom kako je riječ o informacijama za koje mnogi nažalost ne znaju, nastoji im se prići iz kuta prosječnoga čitatelja te im se na taj način i približiti. Prostora za rad i napredak ima napretek, dok su poteškoće one standardne – kako promovirati inteligentan i koristan sadržaj kada mnogi mediji od toga upravo zaziru? Konkurencija na tržištu medija je jaka, no to nam je samo veći izazov da radimo bolje i budemo originalniji, a čitatelji će prepoznati kvalitetu. Ukoliko je natječaj otvoren, tada ga se sasvim sigurno može pronaći kod nas. Osobno smatram da je nerealno za očekivati kako se baš svi projekti mogu sufinancirati. Natječajna dokumentacija zahtjevna je s razlogom kako bi se obavila što bolja selekcija, te financirali oni projekti koji su najbolji. Ono na čemu se još uvelike treba poraditi su svakako natječajni kriteriji, u pojedinim natječajima kriteriji su apsurdni. Žalosno je da se upravo zbog toga isključuju brojne uspješne tvrtke koje imaju što ponuditi tržištu, te upravo njih treba podržati i omogućiti im uspješan rad i razvitak, a ne ograničavati.
Flash.hr: Koliko ste zadovoljni dosadašnjim poslovanjem?
M.M.: Uvijek bih mogla biti zadovoljnija. Raditi u Hrvatskoj je teško i ograničavajuće. No s obzirom da je tvrtka pokrenuta u najgore ekonomsko vrijeme, izuzetno sam ponosna da sam uspjeli stati na noge, održati se na tržištu, ali i ostvarivati kontinuirani rast.
Flash.hr: Što biste željeli dodatno unaprijediti?
M.M.: Teško pitanje. Svaki dan imam nove ideje i planove za nove projekte. Trenutno, glavni prioritet za unaprjeđenje svakako je portal Poticaji.info na kojem sam izuzetno ponosna na odličan tim mladih novinara koji su zaslužni za to što se razlikujemo od drugih poslovnih portala.
Flash.hr: Jeste li se, kao mlada poduzetnica, susretali sa stereotipima, u još uvijek dominantno muškom svijetu?
M.M.: Mislim da je svakoj ženi rad od ponedjeljka do petka, rad u muškom svijetu. U ekonomskim knjigama možete vidjeti statističke podatke da žene ne vole riskirati u poduzetničkom svijetu pa se stoga bave manje riskantnim poslovima ili otvaraju isključivo kozmetičke salone. Žalosno je da u moderno doba, kada težimo jednakosti spolova, takve stvari uče mlade ljude u školskim klupama. Svaka žena jednako je sposobna i jednako voljna riskirati pri otvaranju bilo kakvog oblika vlastitog posla. Moram priznati da sam se susrela sa svakvim pitanjima, od koliko imam godina do gdje je zaista pravi direktor. Ipak, smatram da sam znanjem i iskustvom stekla dovoljno poštovanja da se ove situacije zaista rijetko više događaju.
Flash.hr: Smatrate li da je Omnia Media prepoznata kao davatelj kvalitetne usluge? Možete li nam, u par crta, opisati razvojni put od ideje do realizacije i navesti neke od prepreka s kojima ste se suočili.
M.M.: Svakako smo prepoznati kao davatelj kvalitetne usluge. Potvrdu naše kvalitete daju i naše reference kojih je mnogo. Kao što kažu svaki put je posut trnjem, pa tako i put od ideje do realizacije, posebice u marketing kampanjama i web developmentu. Kada radimo na novom projektu postoji mnogo varijabli koje moramo uzeti u obzir, a tu su naravno i želje klijenta. Od začetka, sama ideja prođe mnoštvo izmjena dok nismo zadovoljni konačnim rezultatom koji želimo predočiti klijentu. Kao prepreke izdvojila bih budžet kojim klijent raspolaže. Nastojimo se maksimalno prilagoditi, međutim ponekad su želje klijenata veće od realnih mogućnosti, ili ne shvaćaju važnost ulaganja u marketing. Tvrtke moraju znati da se u marketing ne ulažu iz razloga jer imaju višak novca za utrošiti, već iz razloga što znaju da će im marketing donijeti nove kupce i bolji položaj na tržištu, a posebice svijesti potrošača.
Flash.hr: Što vas posebno motivira u radu?
M.M.: Nema veće motivacije od zadovoljstva klijenta. Bilo da je riječ o novoj web stranici, uspješnoj marketing kampanji ili povučenim sredstvima iz EU fondova. Sve nas to veseli i motivira na daljnji rad. Moram napomenuti da me posebno motiviraju pohvale i pozitivne povratne informacije vezane uz članke i informacije koje objavljuju Poticaji.info.
Flash.hr: Kako biste ocijenili suradnju s klijentima?
M.M.: Naša politika od osnutka je da za nas ne postoje veliki i mali klijenti, te svakom klijentu pristupamo jednako i ozbiljno što smatram da i pridonosi našem uspjehu. Kroz vrijeme, sa pojedinim klijentima stvorili smo i izuzetan prijateljski odnos. Na sreću u svome radu imali smo mnogo pozitivnih suradnji stoga neznam koju bih izdvojila. Nažalost, uvijek je tu i loših strana, ne plaćanja izvršenih usluga, nepoštivanja ugovora ali borimo se i s time.
Flash.hr: Motivirate li poduzetnike na ostanak u Republici Hrvatskoj?
M.M.: Svakako se trudimo motivirati ih. Ljudi misle da u inozemstvu „teče med i mlijeko“, nažalost svagdje se treba boriti za opstanak na tržištu i uspjeh, pa zašto to onda ne činiti u vlastitoj domovini?
Flash.hr: Što biste izdvojili kao najpozitvinije iskustvo koje ste imali prilike iskusiti od kada poslujete kao Omnia media?
M.M.: Pozitivna iskustva u Omnia Mediji je svakako kada klijenti naglase da nam u potpunosti vjeruju pri upravljanju njihovim brandom, te su zadovoljni postignutim rastom poslovanja koji im omogućimo bilo kroz marketing ili novu web stranicu koja ih najbolje prezentira i privlači nove kupce. Također imamo i pozitivna iskustva vezana uz portal Poticaji.info. Prije nekoliko dana prilikom telefonskom razgovora sa zaposlenikom/ voditeljem projekata jednog našeg Ministarstva upitala sam u ime klijenta, zna li kada će neki natječaj biti objavljen, na što me pozitivno iznenadio njegov odgovor: „Gospođo, najbolje Vam je da to pratite na portalu Poticaji.info“. Drago mi je da su naš rad prepoznale nadležne institucije.
Flash.hr: Smatrate li da vam je vaše fakultetsko obrazovanje dalo dovoljno snažne temelje za ovako hrabru odluku otvaranja firme, usprkos upitnoj socioekonomskoj situaciji u državi? Odnosno, što kažete na sve učestaliju kritiku obrazovanja u našoj zemlji?
M.M.: Naravno, za vrijeme fakultetskog obrazovanja usmjeravana sam i poticana na poduzetnički život. Ako pogledate primjerice osnovnoškolce, čak prvašiće, imate često priliku vidjeti da su im torbe veće od njih samih. Mislim da se trudimo ugurati što više gradiva u djecu bez da se zapitamo što je zaista kvalitetno znanje koje će im koristiti u budućnosti i stvarnom životu, a ova činjenica najviše vrijedi u fakultetskom obrazovanju gdje smo svjedoci da studenti izlaze nespremni za stvarni život i tržište rada. Vjerujte mi, nijedan poslodavac neće vas pitati definiciju radnog zadataka kada vam da isti.
Izvor i info: Omnia Media
Foto: Omnia media / stopostopoduzetnik