Da nema Ilije Čvorovića, Ilija Brajković bio bi najpoznatiji Ilija na Balkanu. Suvlasnik je digitalne agencije Kontra i organizator ”Marketing Meet Up Zagreb”. Na zadnjem meetupu mi je okrenuo par rundi na šanku pa sam mu se odlučio odužiti i dati mu priliku da na najčitanijem masonskom portalu Flash.hr, podijeli svoje misli.
Glas Poduzetnika u doba korone – Ilija Brajković – digitalna agencija KONTRA
”Godina u digitalnoj agenciji Kontra je počela super, sve više posla, ponuda, dogovora… Imao sam jako puno dogovorenih predavanja, putovanja, baš smo ubrzali sa svime i pripremali se za udarne mjesece travanj-lipanj. I onda se dogodi „ovo“ i ajmo svi lagano kući. Prva dva tjedna smo mislim svi bili u nekom šoku, radi se, ali nemaš pojma što dalje očekivati. Mi smo već prije bili digitalizirani, tako da sa te strane nije bilo nikakvih problema. Odavno već koristimo OneDrive, Slack, Productive, pa smo sada počeli koristiti Teams, ali tu nije bilo problema.
Nakon dva tjedna smo i mi i drugi poduzetnici shvatili: OK, ovo neće proći za dva tjedna. Što sada? Idemo se boriti. I onda je nekako sve krenulo. I naši klijenti i mi smo počeli tražiti rješenja i prilagođavati se. Nama je sreća što su nam većina klijenata stalni i oni uredno nastavljaju s marketinškim kampanjama. Neki klijenti su smanjili budžete i opseg usluga, ali i dalje nastavljaju sa prilagođenom komunikacijom. Neki su nažalost pauzirali oglašavanje jer su zatvoreni. Ali i dalje nastavljamo raditi i boriti se. Dosta potencijalnih novih projekata je na čekanju, ali siguran sam da će se do kraja godine pokrenuti i to mi daje nadu.
Nama sada jako puno radi development tim, imamo nekoliko projekata i popunjeni smo travanj i svibanj sa time. Klijenti koji ulažu dugoročno u webove i web trgovine će sada profitirati i mi tu vidimo svoju priliku. Sa time bi onda kompenzirali pad u marketinškom dijelu tako da ukupni pad prihoda vjerojatno neće biti prevelik i to ćemo preživjeti.
Svaki dan obavim nekoliko poziva sa klijetima i kolegama poduzetnicima. Čisto ih zovem i pitam „kako si?“. Nekada razgovor traje 5 minuta, nekada 45 minuta. Iz svih tih razgovora nešto naučim; savjete koje sam dobio od nekolicine poduzetnika sam odmah primijenio u Kontri. Zovem ja, zovu mene. Dijelimo savjete i iskustva. Pričamo na osobnoj razini kako nikada do sada nismo pričali. To savjetujem svima: čujte se sa klijentima, čujte se sa kolegama. Ovo nije vrijeme za gledanje preko nišana, svi smo u ovome zajedno.
Organizator sam najvećeg meetupa u Hrvatskoj i regiji, kojeg je pohodio i Dragi Vođa, Marketing Meet Up Zagreb. Uvijek smo se ponosili atmosferom koja vlada na događaju i meni je ta atmosfera najbolji dio cijelog meetupa. Ali onda sam pomislio: „pa zašto ne bi organizirali online MMZG?“. I tako je krenulo, već smo organizirali dva i reakcije ljudi su super. Doveli smo stručnjake iz komunikacijske i medijske industrije i koji su nesebično dijelili savjete. To je koristilo meni i svima koji su sudjelovali. Ovim putem pozivam sve da nam se pridruže na https://www.meetup.com/marketingcroatia jer nastavljamo sa online događajima i naravno offline kada nam prilike dopuste.
U agenciji koristimo vrijeme da popeglamo neke stvari koje već dugo čekaju. Ažuriramo pravilnike, interne stvari, educiramo se. Inače, predlažem svima koje zanima edukacija o digitalnom marketingu da besplatno preuzmu neki od naših ebookova na https://kontra.agency/ebooks/ .
I dalje sam u kontaktu sa svim potencijalnim klijentima, dogovorio sam već nekoliko online predavanja, evo dogovorio i jedan in-house seminar. Nema stajanja, nema odustajanja. Žao mi je onih poduzetnika koji su izgubili 90% prihoda, ali znam da će se oni vratiti. Najgore bi bilo sada stati skroz, redefinirat ćemo sebe i svoj biznis i nadam se iz ovoga dugoročno izaći jači. Bit će nažalost teško, ali teško je ono što će nas definirati i kao poduzetnike i kao ljude. Idemo dalje, idemo se boriti. Kako je rekao Davor Bruketa, sada nije vrijeme za Netflix.”
Ilija Brajković
Autor: Josip Novosel aka Dragi Vođa, aka Vin Diesel za siromašne. dopisni član magazin ”Profitiranje na zaštitnim maskama svima, a ne samo njima”, prijatelj imućnih, prije svega čovjek, a tek onda tajkun i Gastro Snob.