COLAK FRANCHISE CONSULTING GROUP – Kako se Andrija Čolak obogatio na krumpirima i postao međunarodni konzultant za franšizno poslovanje

0
Ovo je priča o malom čovjeku (čitajte Andrija Čolak) iz male sredine (čitajte Rijeka) koji je uspio. Ako je mogao on, onda to ne znači da možete i vi. Neki ljudi su jednostavno rođeni pod sretnom zvijezdom. Ovo nije priča o marljivom učenju i predanom radu, ovo je jednostavno priča o jebenoj sreći. Ako ste Hrvat i domoljub, pitat’ ćete se s opravdanjem: ”Zašto on, a ne ja? POR KE, Bože, POR KE? KAKO TO?”
..
Svaki put kad mi netko spomene Surf ‘n’ Fries, ja se sjetim one jadne Danice iz Balkanskog špijuna koja cijeli jebeni film guli krumpire i kuka kako joj je teško u životu, a ti si od guljenja krumpira napravio uspješnu međunarodnu franšizu. Malo je reći da sam ljubomoran. Znao si da je krumpir jeftin i da ćeš se obogatiti na njemu. Imao si povlaštene informacije. Tko stoji iza tebe? 
Želim ti se za početak Dragi Vođo zahvaliti na ovoj jedinstvenoj prilici. Neka se tisuću krumpira prži u tvoju čast! Naravno, uvijek proizvod mora biti povoljan ako misliš raditi masovniji posao. Što je proizvod skuplji to se tržište više smanjuje. Da bi bio međunarodno uspješan možda proizvod i nije toliko ključan koliko sustav koji si postavio za širenje, međutim o tome nešto kasnije. Iza mene ne stoji nitko drugi nego KGB – Krumpirni Globalni Blok pod patronatom Vladimira Poutine-a; (Poutine-Kanadska verzija pomfri-ja; https://en.wikipedia.org/wiki/Poutine). 
Andrija Čolak – Colak Franchise Consulting Gorup
Izvor – Facebook
U koliko je sad zemalja prisutan Surf ‘n’ Fries i ako je to tako dobar posao, zašto nisi uspio u svojoj rodnoj Rijeci? Nisi domoljub? Lako je prodavati maglu Vijetnamcima. Hrvati su pametni.
Za sada skoro 20 zemalja, 4 kontinenta. Naslušao sam se tih mudrih kritika Dragi Vođo… Šta on to po svijetu kao razvija, a u Rijeci propao, budi faca pa radi u Rijeci. Istina je da niti je SnF propao niti ja već je Rijeka propala kupovnom moći i brojem stanovnika, ali dobro pustimo ljudima da se bolje osjećaju zato jer misle da je netko propao. Takav stav dokazano pomaže u životu. Da se razumijemo, nije samo Rijeka u pitanju, radi se o cijeloj državi. Izuzev turističke sezone, Hrvatska si ne može priuštiti dobre, kvalitetne krumpiriće, toliko dobro ekonomski stojimo. Naravno tu ne treba zaboraviti na veliku pomoć od strane Vlade koja ima divnu poreznu politiku, birokraciju, stabilnost itd. Sve je to vrlo pametno, ali šta ćeš Dragi Vođo, rođen sam glup pa se moram snalazit u životu. 
Andrija Čolak – Colak Franchise Consulting Gorup
Izvor – Facebook
Jesi od prvog dana imao ideju franšiznog poslovanja ili ti je ona pala na pamet kasnije? Gdje si učio o franšiznom poslovanju i kako to sve funkcionira? Gledao sam u Mostaru i nemoguće je nabaviti diplomu za franšizera. Priznaj sad gdje si kupio diplomu i to će ostati među nama i blagajnicom Željkom koja jedina čita Flash.hr. 
Franšiza nije bila u planu od prvog dana već se dogodila po putu. Mnogi su dolazili i pitali kako da otvore SnF u svom gradu. Dugo sam tražio odgovor, a onda sam vidio tvoju sliku Dragi Vođo i jednostavno mi se ukazalo svjetlo na kraju tunela. Čuo sam tvoj glas: ”Moraš Franšizirati!” Poslušao sam te i krenuo putem franšiznog svijeta.  O franšiznom poslovanju sam učio iz knjiga, raznih kontakata koje sam stekao tijekom godina, ali najviše iskustvom i radom u toj industriji. Biti ponosan vlasnik diplome iz Mostara ili sličnih respektabilnih ustanova (Mostar – Harvard- MIT) je nedostižan san za mene. Nažalost, nisam dorastao svojim znanjem i talentom kao niti etičkim kodom, I’m not worthy… 
Irena Jakičić – Surf ‘n’n Fries reklamna kampanja
Foto: Igor Sitar
 
Nije ti dosta što si se proširio k’o svinjska gripa po svijetu, nego si sad pokrenuo i Colak Franchise Consulting Group. Ti ćeš ljudima dijeliti savjete o franšiznom poslovanju i uzimati im novac za to? Ma idi molim te… Sam si priznao da je u Hrvatskoj franšiza slabo razvijena ili gotovo kompletno nerazvijena u odnosu na uspješna strana tržišta. Imaš li neki mazohizam koji te tjera da propadneš ili vidiš potencijal gdje ga ja ne vidim zbog mržnje i zavisti prema svakom tko je uspješniji od mene? Pucaš li na domaće ili strane klijente?
Dragi vođo, pa znaš da ako uspije taj projekt da ćeš i ti dobiti svojih standardnih skromnih 98% provizije. Moj uspjeh je tvoja zarada, to je moj moto koji me gura dalje kroz ovaj surovi svijet. Točno, u Hrvatskoj je franšiza kompletno nerazvijena, dok npr. u SAD-u čak 2,5% GDP-a generira franšizna industrija. Na Novom Zelandu je jedno od 20 radnih mjesta vezano uz franšiznu industriju. U Hrvatskoj se tu radi o promilima promila. Ja tu vidim priliku za razvitak mnogima, što za rast na domaćem, što na stranim tržištima. Želim pomoći drugim domaćim konceptima da ne moraju prolaziti ono što smo mi morali i raditi nebrojeno puno grešaka. Pucam na najbolje domaće koncepte koji žele da im poslovanje raste te koji žele prijeći granice Hrvatske u poslovanju i vidjeti tržište kao globalno. 
Što je bitnije, članska iskaznica HDZ-a, dobar i originalan proizvod ili dobro posložen sustav poslovanja? Što donosi veći uspjeh u poslovanju?
Ah kakav mentalni test Dragi Vođo… ultimativna je naravno članska iskaznica HDZ-a jer se s njom sva vrata otvaraju, što na zemlji, što u raju, ali evo opet nažalost nisam dostojan tog svetog grala pa moram ovim primitivnim načinima razvijati posao i tražiti prilike van domovine. Naravno, bitno je imati dobar proizvod, ali u kontekstu širenja, bitnije je imati pravi poslovni model za širenje i dobro posložen sustav. Ako sagledamo najveće svjetske, franšizne brendove, vidjet ćemo kako imaju sasvim uobičajene proizvode poput hamburgera, pizza ili npr. kemijske čistionice, odjevnih predmeta itd. Sustav koji su posložili i odabir franšiznog poslovnog modela za širenje im je generiralo realno puno veći uspjeh u rastu nego sam proizvod. 
Izjavio si da  80% novonastalih poslovnih koncepata propadne u 5 godina dok 90% franšiza opstaje te posluje uspješno. Je li to navlakuša za naivne da krenu u franšizni biznis? Sigurno sve upakiraš u lijepu Power point prezentaciju da izgleda savršeno kao financijsko izvješće Agrokora prije kataklizme. Što ti ljudima zapravo nudiš? Ne mogu vjerovati nekom tko ima kraće noge od mene. Zapravo mi je teško vjerovati nekom tko dolazi iz male sredine. Laži me Istro, laži me Rijeko…
Dragi Vođo, moja iskrenost je bezgranična u razgovoru s tvojom providnošću i mudrošću. Franšiza je svakako puno sigurnija investicija za nekoga tko želi početi vlastiti posao. Kvalitetna franšiza ima sve dječje bolesti izlječene, dokazana je na tržištu te prenosi kompletno znanje na svog franšizera kako bi i on bio uspješan jer uspješni franšizer znači i uspješna franšiza. Radi se o transparentnom, standardiziranom i win-win poslovnom odnosu. Zbog toga je franšiza kud i kamo stabilnija kao poslovni model u odnosu na započinjanje posla iz ničega. S druge strane, davatelju franšize je puno lakše kad se širi s kapitalom od franšizera jer primatelj franšize je onaj koji ulaže u otvaranje franšize, također isti zapošljava, traži lokaciju i u konačnici operativno radi. Primatelji franšize su inače i do 30% efikasniji u poslovanju u odnosu na zaposlene managere. Tako da s jedne strane primatelj franšize dobiva sigurniju investiciju kroz provjereni koncept, davatelj franšize dobiva odlične partnere koji ulažu u rast branda. Win – Win situacija.
 
Kažeš da postoji veza između slabo razvijene franšizne industrije u Hrvatskoj i slabog izlaska domaćih koncepata na strana tržista. Pa ti si franšizni MESIJA. Prosvjetli nas Andrija!
Prosvjetliti…ok…pridrži mi pivu Dragi Vođo… U Hrvatskoj ima ljudi koji su napravili jako dobre koncepte, međutim oni u Hrvatskoj nemaju plodno tržište za rast. Da bi počeli rasti na stranim tržištima, najčešće imaju mentalnu barijeru koja je uzrokovana nedostatkom kapitala i dobrim dijelom neznanjem. Klasično poimanje širenja u Hrvatskoj i dalje se bazira na ideji da otvaraš vlastite dućane, a da bi ih otvorio, trebaš kapital za kojeg se najčešće zadužiš u banci ili kod zelenaša, što je gotovo identična stvar (onda HDZ pofarba tunele sto puta pa se ne moze izvuć iz recesije, a banka ti je prodala kredit u švicarcu i sljedeće što znaš je da si na cesti). Međutim, postoji i drugi način… posao u startu treba kreirati za globalna tržišta, a to znači branding, vizuali itd. Sve treba biti napravljeno svjetski, a ne lokalno. Potrebno je pucati na vrhunsku kvalitetu, koncept mora biti zanimljiv i originalan. Nakon toga treba imati standardizirano poslovanje, mora se znati svaki korak u poslu, koje lokacije funkcioniraju, a koje ne, kako funkcionira promocija, itd. Sve to treba biti dokumentirano kroz knjige standarda i operativne priručnike. Moraš imati posložen franšizni sustav koji franšizeru omogućuje brz i siguran povrat investicije. Nadalje, kada imaš prave kontakte sa kvalitetnim i provjerenim franšiznim brokerima tada izalak i rast na stranim tržištima više nije takav problem. 
 
Vidiš li osim sebe nekog drugog u Hrvatskoj tko ima franšizni potencijal i misliš li da će se naći neka dobra duša koja će na kraju kupiti Surf ‘n’ Fries kako bi ti mogao novostečeno bogatstvo uložiti u jedno profitabilno brodogradilište? Širiš se kako bi se mogao bolje prodati. PRIZNAJ!
U Hrvatskoj ima koncepata koji imaju franšizni potencijal, to je sigurno. Pogledajmo samo koliko zanimljivih koncepata izađu sa Adventa u Zagrebu… puno njih je realno franšizabilno. Da naravno, jedva čekam uložiti u brodogradilišta te donirati sindikatima, to mi je životni cilj i smisao. Naravno da je ultimativni cilj prodati bilo koji posao i na taj način oplemeniti kapital te uložiti u neki novi. To je u razvijenom svijetu sasvim normalno.  
Andrija Čolak – Colak Franchise Consulting Gorup
Izvor – Facebook
Jel’ intervju za Flash.hr tvoje najveće postignuće u životu? Ako nije, slaži da je!
Nemam što lagati Dragi Vođo. Moj život je ispunjen, ovo je moje najveće postignuće u životu.  
Gdje si bio 1991.?
U Rijeci, strpljivo čekao da jednog dana dobijem priliku dati intervju za Flash.hr.
Ako te nešto nisam pitao, a smatraš da je bitno i da bi ti moglo donijeti financijsku korist, reci sada ili zauvijek šuti!
Hvala Dragi Vođo još jednom, tvoja pitanja su kao i uvijek savršena i pokriju svaki aspekt nečijeg postojanja. Zamolio bih te još da klikneš na našu stranicu www.cfcg.eu kako bi nam posao procvjetao. 
PS: Stavi još moj logo i objavi mudru izreku našeg zajedničkog prijatelja – Moraš raditi biznis, a ne posao!

PSS: Od hvale se ne živi moj Andrija. Odriješi ti lijepo kesu, i plati mi za ovako dobar PR članak. I još nešto ću ti reći – Ovo ti je zadnji put da si mi poslao odgovore na pitanja bez kvačica. Izgubio sam najbolje godine života na č, ć, ž, š…. Proklet bio na Božić 2019.!
Što se mudrih izreka tiče, priznajem samo ovu:
Sreća nije imati, sreća je imati i znati da drugi nema! dr. Franjo Tuđman
Autor: Josip Novosel aka Dragi Vođa, mason hobist, dopisni član magazina ”Bolje uzet’ franšizu nego ić’ na dijalizu”, prijatelj imućnih, prije svega čovjek, a tek onda tajkun i snob.
Please follow and like us:
error1
fb-share-icon20
Tweet 20
fb-share-icon20