1.6. će o kurikularnoj reformi prosvjedovati ljudi koji ju uopće nisu pročitali, što nije čudno za naš narod jer se tako ponaša i na izborima. Kako mediji kažu, tako stoka sitnog zuba bleji. Zašto bi Hrvat išta čitao? Tu je najveći paradoks. Oni koji ne čitaju i ne razumiju, prosvjeduju za bolje obrazovanje. Oni koji ne čitaju i ne razumiju, imaju pravo glasa. Demokracija je teror neinformirane većine. Ovo mi više izgleda kao organizirani prosvjed SDP-a protiv HDZ-a.
Hrvatska može bolje okuplja više od 180 različitih udruga, sindikata, entuzijastične učitelje i učiteljice te pojedince zainteresirane za kvalitetno obrazovanje.
Pozvali su sve građanke i građane Hrvatske da im se pridruže i zajedno podrže cjelovitu kurikularnu reformu i tako pošalju poruku da je obrazovanje prioritet hrvatskog društva.
Njihov je stav ovakav: Pitanje obrazovanja je pitanje budućnosti naše djece i naše zemlje. Ovo je ispit naše zrelosti i ispit naše odgovornosti prema našoj djeci, našim nećakinjama i nećacima, našim unukama i unucima, prema budućnosti. Učiteljice i učitelji su svoju stručnost, svoje iskustvo, znanja i vještine stavili na raspolaganje Hrvatskoj kako bi se oblikovala škola koja će odgovarati na zahtjeve budućnosti, koja će učenike pripremiti da aktivno pridonose dobrobiti Hrvatske i Europe.
Sve to lijepo zvuči, ali ako bacite pogled na kurikularnu reformu, onda možete primijetiti da je vjeronauk i dalje zastupljen u obrazovnom sustavu, a to baš i nema logike ako se zalažemo za zemlju znanja i za sekularnu državu u kojoj se sve propituje i istražuje, a ne slijepo vjeruje. Vjeronauku bi treabalo biti mjesto u Crkvi.
Kurikularna reforma o vjeronauku:
Svrha je Katoličkoga vjeronauka u školi učenicima pružiti postupno i sustavno upoznavanje i produbljivanje kršćanskoga nauka i vjere koja im omogućava izgradnju i ostvarenje zrele osobnosti. Učenje i poučavanje omogućava učenicima svjesno, odgovorno i zrelo razmišljanje i vladanje s obzirom na religiju i vjeru. Ostvariti tako artikuliranu svrhu zahtijeva od učenika prihvaćanje religije i vjere kao središnjega područja ljudske stvarnosti, razumijevanje bitnih sadržaja kršćanske vjere te poznavanje mogućnosti oblikovanja vlastitoga života na načelima kršćanske vjeroispovijesti. Pritom se u vjeronauku u školi ne radi samo o poznavanju i shvaćanju važnosti religije i vjere nego i o mogućnosti njezina prihvaćanja. Iz takva pristupa religiji i vjeri, posebno kršćanskoj, proizlazi da je mjesto vjeronauka u odgojno-obrazovnome sustavu znak prihvaćanja i poštovanja religiozne dimenzije odgoja i prisutnosti religije u društvu i kulturi, kao i povijesne uloge i doprinosa kršćanstva i Katoličke crkve u različitim područjima razvoja i napretka hrvatskoga i europskih naroda, napose u kulturi, znanosti, umjetnosti, graditeljstvu i školstvu. Katolički vjeronauk u tome je pogledu utemeljen ne samo teološki nego i antropološko-pedagoški te povijesno-kulturološki.
Katolički vjeronauk u školi redovni je i obvezni nastavni predmet za učenike čiji ga roditelji ili skrbnici slobodno izaberu, izvodi se s dva sata tjedno u okviru redovne nastave, pod jednakim uvjetima kao i ostali obvezni nastavni predmeti u školi. Vjeronauk se poučava tijekom svih odgojno-obrazovnih ciklusa.
Ovo je sigurno jedan od razloga zašto neću podržati prosvjed, a svi ostali prije nego izletite poput ovaca na ulicu, pročitajte kurikularnu reformu http://www.kurikulum.hr i onda odlučite hoćete li podržati prosvjed ili ne.
PS: Ja sam definitivno za reformu obrazovnog sustava jer ovaj sadašnji nema nikakvog smisla. Treba nam sustav obrazovanja u kojem se neće štrebati nepotrebni podaci, nego će se djecu učiti kreativnom razmišljanju i preispitivanju svega. Za reformu u kojem glazbeni i likovni neće biti neki tamo sporedni predmeti, za reformu u kojoj će se djeca učiti financijskoj pismenosti i stvarima koje će im trebati u realnom životu i definitvno za reformu u kojoj neće biti vjeronauka u obrazovnom sustavu. U školi bi djeca trebala učiti etiku, neke općenite informacije o svim religijama i zapravo učiti o toleranciji i načinu života u kojem se ljudi ne dijele na vjernike i nevjernike, crne i bijele, Hrvate i nehrvate, homoseksualne i heteroseksualne i sl. Djecu treba učiti da prihvačaju ljude kakvi jesu, a ne da ih mrze zato što su drukčiji od njih. Ako su sve religije za mir, zašto se onda međusobno mrze?
Autor: Josip Novosel