Restoran NISHTA – vegetarijanski kutak u centru Zagreba

Bio je to jedan od onih dana u tjednu kada se družim s običnim pučanima, a ovaj put se sreća osmjehnula mladoj zagrebačkoj Dj-ici Rei Tas. Kako u svakom žitu ima kukolja, tako i među mojim poznanicima ima poneki. Naime, Rea je biljojed, prava vegetarijanka. Rekli bi moji roditelji: Živi od trave. Travaš – u indijanskom rječniku – Ona koja jede bilje.

Iako živim u centru Zagreba i otvorenih sam svjetonazora, moji roditelji su konzervativni tradicionalisti, smješteni u malom pitoresknom mjestu zvanom Čučerje. Ako ste se ikad zapitali kako izgleda Majka svih vukojebina, odite tamo. Odgojen sam kao mesojed, a moji ne mogu pojesti ništa, ako to nisu ubili svojim rukama. Kad im je moja sestra izjavila da je postala vegetarijanka, otac ju je htio poslati doktoru, mama je rekla da će umrijeti, a baka se uplašila da je upala u neku sektu. S vremenom su shvatili da ju ne mogu vratiti na mesni put pa je otac popustio i na tradicionalnom obiteljskom roštilju, samo za seku, spremio vegetarijanske ražnjiće (red paprike, red piletine…). Seka je popizdila i rekla da će pojesti samo papriku. Ona je vegetarijanka i ne jede piletinu. Stari je rekao: ”Ne seri! Piletina nije meso. Jedi”.

Suma Sumarum, povrće se u mojoj obitelji stavlja na tanjur samo kao dekoracija uz teleći odrezak ili neku drugu mesnu deliciju. Malo sam skrenuo s teme. Vratimo se mi na moju dobrotu. Rea me zamolila da ju vodim u Lisinski na koncert ”Deva Premal & Miten”, a ja sam joj rekao: ”Ako se već žrtvujem za tebe, mogu te onda odvesti i u vegetarijanski restoran na ručak. Neka ovaj dan bude moja pokora za sve četveronožne živote koje sam oduzeo”. Našli smo se u gradu i prošetali se do Masarykove ulice gdje je smješten vegetarijanski restoran NISHTA. Rei su oči iskočile k’o u varenog zeca: Mrkva, celer, patlidžani…. Ja sam zadnji put bio tako uzbuđen kad sam dobio nagradno putovanje u Kumrovec. Razmišljao sam da pojedem nešto prije, da ne ostanem gladan, ali nisam. Rekoh sam sebi: Naruči sve što imaju na meniju i najest ćeš se valjda.

Rea Tas Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Rea Tas
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Smjestili smo se za stol u stvarno ugodnom i lijepom ambijentu restorana i naručili za početak dva svježe iscijeđena soka (Jabuka – naranča – đumbir i Cikla – jabuka – limun) i  dvije sirove đumbirove juhe (Sirova juha od mrkve, celera, đumbira i indijskih orašićića. Za vegane i bez glutena).

Lijepo je bilo vidjeti sve te šarolike boje na stolu, a i okus je bio sjajan. Koliko god juha bila lagana, ujedino je bila i jako zasitna. Rea ju čak nije mogla pojesti do kraja, al’ ona inače jede kao Mahatma Gandhi pa me to nije začudilo. Možda i zato što je uz juhu pila sok od cikle, pa joj je to bilo previše tekućine od jednom. Inače, sokovi su mraaaaak.

Restoran Nishta - Đumbirova juha Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Đumbirova juha
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Za predjelo sam naručio Ping Pong (Narančom parfemirane okruglice od patlidžana sa smeđom rižom, okružene slatko-kiselim umakom. Bez glutena, Za vegane), a Rea je uzela Trilogy (Domaći …nishta chips i krekeri. U društvu umaka od cikle, batata i kelja. Za vegane). Mogu vam reć da je ovaj stolni tenis bio sjajan odabir. Okruglice su čak mogle proći pod mesne. Mekane, sočne, pikantne,  savršenstvo na tanjuru.

Restoran Nishta - Ping Pong Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Ping Pong
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Probao sam i vegetarijanski čips i stvarno je dobar. Osjeti se da je to povrće, al’ je slankast i hrskav, ima teksturu čipsa. Najbolji mi je bio uz umak od batata. Trebalo je naručiti još glavno jelo, a ja sam već bio sit. Por ke, Bože, por ke? Nisam mogao sad reći da sam sit. Što bi ljudi rekli da saznaju da sam se najeo od dva tanjura zelenila? Ne bih mogao majci pred oči. Vodio sam unutarnju borbu sa samim sobom. Sotona na lijevoj strani ramena mi je govorila: ”Dosta ti je. Sit si”, a anđeo na desnoj: ” Ne budi pička! Naruči još. Možeš ti to”. Odlučio sam ne pokazati slabost. Mislim da Rea nije bila ni svjesna u kakvu me je neugodnu situaciju dovela.

Restoran Nishta - Trilogy Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Trilogy
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Za glavno jelo smo se malo konzultirali s ljubaznim voditeljem restorana i odluka je ubrzo pala na Zucca njoke za Reu (Njoki napravljeni od indjiskih oraščića i suncokretovih sjemenki. Umak od cikle s veganskim sirom i parmezanom. Za vegane, bez glutena i sirovo) i Indiastic za mene (Plata specijaliteta iz Indije. Shari paneer ( curry od sira), Dahl ( curry od crvene leće), Curry od povrća, basmati riža i naan kruh. Uz to je prilog jogurt i chutney od voća. Moguće za vegane i bez glutena) .

Od Reine porcije bi se najeli Žak Houdek i Pavarotti zajedno. Ja sam joj obećao pomoći kad slistim svoju indijsku platu. Koliko god da sam bio sit, nije mi bio problem napraviti još malo mjesta za ovo sjajno jelo. Pikantni patlidžani su se topili u ustima poput albanskog sladoleda, curry od leće me podsjećao na onaj najfiniji grah iz English breakfasta, a i svi ostali okusi su se savršeno stopili i da nisam bio u tako finom ambijentu, najrađe bih kao Indijac sve pojeo prstima.

Restoran Nishta - Indiastic Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Indiastic
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Krenuo sam pomoći biljožderki, ali nisam više imao snage. Probao sam par zalogaja Zucca njoka i vjerujte mi da ništa zasitnije nisam jeo. Mislim da je ta porcija dovoljna da se četvero ljudi najede. Zamolili smo ljubaznog konobara da nam zamota ostatke njoka za doma.

Restoran Nishta - Zucca njoki Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Zucca njoki
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Rea se već htjela ustati, ali ja sam joj rekao: ”Ručak bez deserta je kao mrkva bez zeca”. Ispijaj sok od celera, a ja ću naručiti nešto slatko, pa ćemo podijeliti desert. Odlučio sam se za Mousse au chocolate. Ne samo da zvuči profinjeno i snobovski, a i sam sam takav, nego je i čokoladno, a ja sam veliki ljubitelj čokolade. U jelovniku piše: Ovo je mousse od čokolade za male i velike. Nitko ne bi pogodio da je napravljen od t… Za vegane. Mučilo me ovo t… (tartufa, tapira, tripica, tunjevine…), vjerojatno je riječ o tofuu, ali eto, ja imam bujnu maštu. Kremasta, čokoladna bomba, kao šečer na kraju sjajnog ručka.

Restoran Nishta - Mousse au chocolate Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Nishta – Mousse au chocolate
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Bio sam pun predrasuda kada sam došao, ne toliko dal’ će mi se hrana svidjeti, koliko dal’ ću se moći od nje najesti. Ne samo da je hrana bila savršena, nego su i porcije toliko velike i zastine da bi se komotno još dvoje ljudi uz nas lijepo najelo. Ambijent je ugodan, a osoblje ljubazno i educiarno. Nisam mogao reći Rei da se u meni budi vegetarijanac, pa sam joj rekao: ”Bio sam i u lošijim restačima. Ok je”. Naravno da ću se vratiti opet, ali ona to ne smije znati. Ako niste iz Zagreba, nego malo južnije, možete u restoran Nishta navratiti i u Dubrovniku. Savršeno mjesto za vegetarijance, za one koji će to tek postati, ali i za nas mesojede koji želimo probati nešto novo.

Restoran NISHTA

Masarykova 11/1, Zagreb

Tel: 01 8997 444

Ps: Iako me Rea sramotila po gradu s raspadnutim kišobranom s kojim mi je skoro iskopala oko, moram ju pohvaliti za outfit, jer se konačno obukla šminkerski. Nije došla zamotana kao hipi, nego je baš bila komad. Nitko se ne zna obuć u secondhand shopu kao ona. Vjerujte mi. Na kraju smo se prošetali punih želuca do Lisinskog na koncert. Bilo mi je čudno kako nema puno ljudi ispred. Rekoh joj: ”Eto vidiš da nitko ne sluša tu hipi glazbu”. Pitam blagajnicu: ”Nije baš neki interes za koncert večeras?”, a ona meni: ”Koncert vam je sutra. Fulali ste dan”. Alzheimer zakuca na vrata kad se najmanje nadaš. Na kraju smo otišli u kino nakon kojeg uvijek pojedem neki pizza cut ili sl., ali ovaj put nisam mogao. Bio sam i dalje sit od ručka. Vrijeme je da prijeđem na tamnu stranu. Počet ću jesti više zelenila, makar me se rodbina odrekla.

Autor: Josip Novosel aka Gastro Snob, samozatajni bacač uroka, ljubitelj mrkve, đumbira, velebitskih degenija i ostalih povrtnih delicija, prijatelj imućnih, ali prije svega čovjek, a tek onda snob.