Sjećam se riječi moje majke kad sam joj sa 39 godina rekao da ću staviti aparatić za zube. Rekla je: ”Jesi li ti normalan? To se radi kad si mlad. I što uopće fali tvojim zubima?” Rekoh: ”Ovi naprijed se utrkuju, jedan fali s desne strane, a ovaj gore lijevo se uvukao unutra k’o povlašteni stanar i ne želi van. Ako nešto ne poduzmem, izgledat’ ću k’o Alien.” Majka: ”Imaš krizu srednjih godina. Bog je htio da imaš takve zube. Nije to tako strašno. Eto, ja imam paradontozu pa se ne žalim. Sad ti je ionako kasno. Prestar si.” S majkom su se složili i ostali ukućani.
Sva sreća da ih nisam poslušao. Možda sam i imao krizu srednjih godina, ali pošto si nisam mogao priuštiti Ferrari, odlučio sam se na aparatić za zube. Naime, Hrvatska je poznata u svijetu po vrhunskim sportašima, po najbržem električnom automobilu, po korupciji, ali malo ljudi zna da smo poznati i po sjajnim stomatolozima, a jedan od naših najpriznatijih zubara u svijetu je Daniel Baketić, vlasnik Esthetic Dental Center poliklinike u Zagrebu. Pomislio sam: ”Ako je dobar za svijet, dobar je i za mene.”
Pošto je stomatologija zanimljiva kao dramski program HRT-a, odlučio sam s Danielom napraviti jedan zanimljivi intervju, a ujedino mu se i zahvaliti što su mi sad zubi ravni kao Maja Šuput prije operacije.
Rodio si se u Kanadi, ali si se vratio u Hrvatsku, školovao se ovdje i otvorio Esthetic Dental Center – Boutique dentalnu kliniku. Zar ne bi zaradio više da si se vratio u Kanadu? Mnogoljudnija zemlja, bolji standard, manje birokracije… Jedini razlog koji mi pada na pamet zašto si ostao ovdje je trenutak kada si pomislio: ”Kakva država, takvi zubi. Sve je u Lijepoj našoj trulo. Zaradit’ ću više ako ostanem.”
Razmišljao sam se nakon fakulteta vratiti nazad u Kanadu, odnosno u Ameriku, ali mi je bio izazov krenuti baš u Hrvatskoj. Ovdje sam uspio pokrenuti nešto što sam i zamislio. Također, ovdje su ljudi koje volim – moja obitelj i prijatelji, ali i jedan bolji način života nego na zapadu koji meni više odgovara.

Izvor: EDC
Čuo sam za Boutique hotele, ali ne i za Boutique dentalne klinike. Što to znači? Dobijem li nakon brušenja tost i kavijar, a umjesto vode s kamencem, zube ispirem s Dom Perignonom?
Pa kako su u Boutiqe hotelu izuzetno posvećeni svome gostu, tako smo u Boutiqe dentalnoj klinici i mi u potpunosti posvećeni pacijentu. Terapija se pomno planira, gleda se na svaki detalj i terapija nikad ne ide brzo. Smisao cijelog koncepta je “no half smiles”- što zapravo znači ne “fušariti”, ne raditi polovično kako bi pacijent dobio novi osmijeh što prije, a upitne kvalitete. Pokušavamo pacijente nagovoriti na kompletnu terapiju, pa makar to duže trajalo, makar skuplje bilo, ali znajući da je pacijent na kraju dobio terapiju koja je kvalitetna i cijelovita – funkcijski i estetski.

Izvor: EDC
Kad smo već kod tosta i kavijara, ja uvijek radim gastro intervjue. Ogladnio sam nakon dva pitanja pa sam predložio Danielu da nastavimo s intervjuom u nekom obližnjem restoranu. On me odveo u Bota Šare.
Krenuo sam oprezno s juhom od rajčice, ali kad je Daniel naglasio da časti, naručio sam još platu sushija i kozice u tempuri.

@DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

@DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr

@DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr
U mojoj mladosti se zubarstvo svodilo na: ”Koj će ti kurac injekcija. Ne budi pička. Budi muško, šta cviliš? Nije da ti vadim sve zube. Sestro dodajte mi kliješta i okasti 14”. Imam osjećaj kao da smo prešli iz analogne u digitalnu stomatologiju. Postoji li uopće takav neki termin i zašto smo prije morali trpjeti bol, a danas je odlazak zubaru bezbolan? Ako sam ja patio kao mali, neka pate i drugi.
Meni je to šok čuti pošto sam živio u Kanadi i kad sam bio mali odlazak stomatologu je bio kao odlazak u igraonu gdje me dočekala stomatologinja u kuti sa Mickey Mausom i često bi nas sedirali. Tako da kao dijete zaista nisam imao traumatičnih iskustava. Mi u Esthetic Dental Centru imamo mogućnost da kod pacijenata koji su jako nervozni započinjemo terapiju kroz nekakve lakše zahvate na početku te na taj način pokušavamo razbiti taj strah, a ako ne ide – imamo razne mogućnosti sedacije kako bi pacijent sve mogao odraditi bez ikakvog stresa.

Izvor: EDC
Što se tiče prelaska sa analognog na digitalno – nove smjernice u stomatologiji danas su da sve ide prema digitalnom. Npr. digitalno planiranje se radi kroz razno razne softvere tzv. smile design, gdje pacijenta uslikamo već na prvom pregledu i pomoću te fotografiije dizajniramo njegov osmijeh prije nego što mu išta radimo. Tu pacijent može zapravo vidjeti kako će rad izgledati prije nego što krenemo i ako mu se to sviđa idemo na sljedeći korak gdje mu taj dizajn “prenosimo” u usta pomoću modela. Na taj način pacijent izgled konačnog rada može “isprobati i vidjeti “uživo” u svojim ustima. To će nam kasnije poslužiti kao smjernica kako će izgledati konačni rad. To je vrlo zgodna stvar jer na taj način imam veću predvidljivost i u konačnici maksimalno zadovoljstvo pacijenta.

Izvor: EDC
Klijenti Esthetic Dental Center-a su Luka Nižetić, Maja Bajamić, Marijana Batinić, ali i brojne poznate osobe poput mene. Zašto bi netko platio više da ode kod privatnika poput Vas, kad može dobiti besplatnu dentalnu uslugu preko HZZO-a? Bušilica je svugdje ista. Ja recimo volim platiti više da provociram one koji imaju manje od mene, ali ja sam sve samo ne normalna osoba.
Ne volim o tome raspravljati – u jednom i u drugom sektoru ima doktora koji rade profesionalno ili na drugačiji način. Mi u našoj klinici pokušavamo upravo kroz slow dentistry biti maksimalno posvećeni pacijentu. Taj certifikat (koji smo ujedno i dobili među prvima u regiji) daje garanciju pacijentu da će dobiti rad koji je pomno planiran, siguran, a minimalno invazivan – što je jedan od najvećih fokusa naše klinike.


Jednom kad si dobio ili kupio zubarsku diplomu, nije da se moraš više usavršavati. Brušenje zubi je kao vožnja bicikla. Kad jednom zabiješ svrdlo u zub, nikad to ne zaboravljaš. Kako da običan smrtnik sazna tko je Fićo, a tko Ferrari u zubarskim krugovima? Tko i kako vrednuje vaš rad? Imate li vi kakve zubarske Oscare ili Grammye poput glumaca i pjevača i jesi li ti ikad nešto osvojio? Prenose li se vaše dodijele negdje medijski? Tajanstveni ste k’o noćni ormarić.
Moja edukacija nakon fakulteta traje kontinuirano već 20 godina. Tu mi je najviše pomogao ESCD (Europska asocijacija za estetsku stomatologiju) gdje sam već 2008.g postao njihov Country Chairman, a u zadnja dva mandata sam u samoj upravi. Tamo sam upoznao ekipu iz Europe i svijeta – ljude koji su izuzetni stručnjaci u modernoj stomatologiji, ljude od kojih možeš jako puno naučiti i ljude koji su ujedno postali moji vrlo dobri prijatelji. Kroz ESCD sam se stručno usavršavao za estetsku stomatologiju i te sam ujedno sam kroz ESCD došao do toga da sam danas Key Opinion Leader za Dentsply Sironu (najveća dentalna kompanija iz područja resturativne stomatologije na svijetu) te sam i ujedno Key opinion Leader za jednu veliku kompaniju u digitalnoj stomatologiji.

Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr
Kod nas je jako popularan dentalni turizam. U Istri dolaze autobusi Talijana svaki tjedan koji ulaze i izlaze iz dentalnih ordinacija k’o na traci. Bavite li se i vi dentalnim turizmom i kako uopće dolazite do klijenata iz drugih zemalja? Koji je uopće omjer domaćih u odnosu na strane klijente kod vas i koliko oni mogu ovdje uštedjeti? Imate li kao u Dubrovniku povoljnije cijene za domaće, a skuplje za strance?
Cijene su iste za domaće i za strance i tu nema nikakve diskriminacije. Mi radimo sa stranicma, ali ne radimo dentalni turizam u smislu da radimo low cost dentistry, hiperprodukciju, da je sve brzo gotovo i da se gleda samo cijena, dapače, bježim od toga i ne želim to raditi. Drago mi je što nam dolaze ljudi i cijelog svijeta i što su nas prepoznali kao kliniku. Imamo jako puno stranaca, stranaca koji žive u Hrvatskoj, dijaspore i expata. Ti ljudi dolaze k’ nama jer će ipak nešto uštedjeti, jasno, cijene vani su puno skuplje, ali znaju da će dobiti kvalitetan rad i drago nam je da su počeli prepoznavati i cijeniti kvalitetu.
U jednom trenutku je Danielu zazvonio mobitel. Na drugoj strani je bila njegova zabrinuta žena. Plakala je u slušalicu dok je govorila: ”Što ćemo sad? Sam Bog ti je poslao Dragog Vođu u EDC. Imao je 20 karijesa, analgamske plombe, zube koji su išli u juriš… Takav klijent se nađe jednom u sto godina. Dečko je Eurojackpot. Sad kad su mu svi zubi zdravi i ravni k’o Baranja od čega ćemo živjeti? Baš sam se veselila novoj vikendici i jedrenju ovog ljeta, ali sad ništa od toga. Zašto nesreća uvijek pokuca na stomatološka vrata?”
Daniel je nabacio svoj zubarski osmijeh i rekao: ”Ne brini ništa. Imam plan. Sve je u redu. Imat’ ćemo vikendicu i idemo na jedrenje. Upravo sam mu naručio desert, rožatu. Ne može slađe od toga. Za mjesec dana nam se opet vraća, garantiram.

Foto: @DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr
U tom trenutku sam bio naivan poput djevojčice sa žigicama kad je pomislila da će se ugrijati. Daniel je upitao: ”Jesi za desert?” Ja sam skromno odgovorio: ”Nisam. Sit sam.” Daniel je bio uporan: ”Ma uzmi jedan kolač. Ja častim.” Nisam htio biti neljubazan i odbiti. Osjećao sam kako mi karamelizirani šećer probija zubnu caklinu, ali bio sam sretan. Ostala su mi još samo dva pitanja za kraj intervjua.

@DearLeaderJoe – Dragi Vođa, Flash.hr
Koliko sam primjetio u EDC-u rade samo zubarke. Ti si nešto kao Gadafi u zubarskom svijetu. Ima li neki poseban razlog za to i kako netko uopće postane dio EDC tima? Pitala me susjeda od blagajnice Željke za malu Mirjanu koja bi baš htjela dobiti posao preko veze.
Haha, nisam zubarski Gadafi. To nije istina. Imao sam i muških u ekipi, ali igrom slučaja su tu sada samo žene. Jako se lijepo slažem sa svojim djelatnicama. Među nama vlada razumijevanje, sinergija i ljubav i mislim da je to odlično.

Izvor: EDC
Moram pohvaliti zubarke iz EDC-a. Kad sam prvi put došao do njih, bio sam toliko nervozan zbog traumatičnih iskustava iz djetinstva da mi je jedna od dijelatnica prije injekcije protiv bolova otpjevala jedan od najvećih hitova Doris Dragović. Ako to nije boutique usluga, onda ne znam što je. Ostalo mi je još samo jedno najvažnije pitanje za kraj.
Gdje si bio ’91.?
U Hrvatskoj!
Daniel Baketić i vlasnik najljepšeg osmijeha Čučerja – Dragi Vođa aka Vin Diesel za siromašne – Ulje na platnu.

Foto: Flash.hr
Autor: Josip Novosel aka Dragi Vođa aka Vin Diesel za siromašne, samozatajni bacač uroka iz Čučerja, dopisni član magazina ”Bolno iskustvo svima, anestezija samo njima”, prije svega čovjek, a tek onda tajkun i Gastro Snob.
www.instagram.com/dearleaderjoe
www.facebook.com/dearleaderjoe