Što Wolt radi kako bi pomogao u sprječavanju širenja COVID-19?

0

Koronavirus izaziva sve veću uzbunu širom svijeta, a mi u Woltu shvaćamo situaciju vrlo ozbiljno. Zbog toga radimo sve u našoj moći kako bismo pomogli svima da ostanu sigurni, a u ovom članku ćemo objaviti što trenutno radimo u tom pogledu. Molimo te da nas kontaktiraš na corona@wolt.com ukoliko imaš ideju što bi Wolt mogao učiniti bolje kako bi pomogao našoj zajednici. Sve ideje na tu temu su dobrodošle.

Ukratko, naši timovi u svih 20+ Wolt zemalja i u našoj centrali vrlo pažljivo prate situaciju Covid-19, kao i sve preporuke Svjetske zdravstvene organizacije i aktivno razgovaramo sa lokalnim vlastima kako bismo pronašli najbolje načine za pomoć i prevenciju širenja virusa.

Na ovom blogu ćemo stalno dodavati i ažurirati informacije o tome što radimo da bismo zaštitili naše kupce, restorane i dostavljače, kao i sve naše zaposlenike.

WOLT

Koje je mjere Wolt poduzeo za prevenciju širenja korona virusa?

Za sada smo učinili sljedeće, a spremni smo na brzo poduzimanje više mjera ovisno o tome kako se situacija bude razvijala:

– Dodavanje automatski označene opcije beskontaktne dostave na Wolt aplikaciji što znači da će narudžba biti ostavljena ispred vrata ili ulaza korisnika, kako bi svi bili zaštićeni.

  • Ovo smo poduzeli na svim tržištima i na svim Wolt platformama (naša aplikacija i stranica wolt.com).
  • Molimo te da ažuriraš svoju Android ili iOS aplikaciju kako bismo bili sigurni da ćeš imati ovu opciju.
  • Kada ažuriraš aplikaciju, opciju beskontaktne dostave ćeš pronaći u prikazu za naplatu, odmah nakon detalja o dostavi i biti će automatski uključena.
  • Ovu opciju možeš isključiti, ali to napravi samo ako za to imaš stvarno dobar razlog

– Obavjestili smo sve Wolt dostavljače o preporukama Svjetske zdravstvene organizacije kako da zaštite sebe i druge od koronavirusa. Preporuke za očuvanje zdravlja uključuju:

  • Potrebno je temeljno pranje ruku ili korištenje antibakterijskih sredstava za čišćenje ruku.
  • Smanjenje ljudskih kontakata, kako u restoranima, tako i na vratima korisnika. Također, kao što smo spomenuli, provodimo mjere tako da se svaka narudžba može preuzeti u svakom restoranu bez bliskog ljudskog kontakta.
  • Redovito čišćenje torbi za dostavu.
  • Ostajanje kod kuće ili traženje medicinske pomoći ako se razvije bilo koja bolest sa respiratornim simptomima ili povišena tjelesna temperatura (iznad 37.8 C). SZO preporučuje ostanak kod kuće, sve dok osoba nema jače simptome, i to tijekom 24 sata, bez uzimanja lijekova koji smanjuju temperaturu. Ako kiše ili kašlje, osoba mora koristiti maramicu ili unutrašnju stranu lakta.
  • Praćenje uputa lokalnih vlasti.

– Za zaposlene u Woltu zabranili smo bilo kakva poslovna putovanja. Ako netko putuje u rizično područje u slobodno vrijeme, mora raditi od doma 14 dana.
– Pratimo informacije koje pruža Svjetska zdravstvena organizacija.

Što još Wolt planira učiniti?

Ovo je nova situacija za nas. Osnovali smo tim od 20 ljudi koji aktivno rade na svim segmentima kako bismo bili sigurni da ćemo poduzeti sve moguće mjere da sačuvamo zdravlje ljudi. I dalje ćemo otvoreno komunicirati o poduzetim aktivnostima, kao i onim koje planiramo poduzeti u budućnosti.

Dostavljači:

  • Počinjemo sa online educiranjem novih Wolt dostavljača na duži vremenski period, kako ne bismo okupljali puno ljudi na istom mjestu.
  • Naglašavamo da svaki dostavljač mora sam odlučiti da li želi dostavljati ili ostati kod kuće – Wolt ne želi da dostavljači osjete čak niti mali pritisak da dostavljaju, ukoliko im iz bilo kojeg razloga to nije ugodno.
  • Dajemo upute o tome kako izbjeći ljudski kontakt i ostati siguran.

Restorani:

Šaljemo upute kako smanjiti ljudski kontakt:

  • Preporučuje se pakiranje hrane sa maskom za lice i rukavicama, kada je to moguće / dostupno
  • Osiguravanje prostora u restoranu za preuzimanje narudžbe, gdje dostavljač može lako preuzeti narudžbu bez ljudskog kontakta
  • Davanje sredstava za čišćenje korisnicima i dostavljačima.

Wolt zaposlenici:

  • Uz zabranu putovanja, u našim uredima uspostavljamo politiku zabrane sastanaka.
  • Također, preporučujemo svim zaposlenicima da rade od doma.
  • Postavljanje van-uredske korisničke podrške za sve zemlje, tako da naš tim za korisnike može raditi od doma. Možda ćemo imati duže vrijeme odgovora zbog toga, pa molimo za malo strpljenja dok se ne uhodamo.

Korisnici:

  • Dajemo sve od sebe kako bismo bili sigurni da će svi koji su uključeni u proces donošenja, dostave i preuzimanja hrane dobiti jasne upute i ažuriranu komunikaciju o tome koje mjere treba poduzeti da se Covid-19 ne bi širio.
  • Ljubazno vas molimo za strpljenje, jer trenutno korisnička podrška ima jako puno poruka, dok u isto vrijeme dogovaramo rad podrške sa najmanjim mogućim fizičkim ljudskim kontaktima, pa može doći i do kašnjenja u odgovorima, kao i dostave.
  • Želimo dati sve od sebe da naša usluga bude otvorena jer mislimo da možemo pomoći u ovoj situaciji u puno gradova; ali to ćemo učiniti tako što ćemo uvijek imati sigurnost, dobrobit ljudi i upute od vlasti na prvom mjestu.

Kako situacija utječe na poslovanje Wolta?

Dobivamo puno pitanja od medija o utjecaju korona virusa na naše poslovanje. Na primjer, da li ljudi naručuju više dostavu? Evo nekoliko natuknica o poslovnim implikacijama za sada:

  • Kao i obično, za našu industriju u ovo doba godine, vidimo rast i povećanje količine narudžbi. Teško je reći da li na sadašnji rast utječe koronavirus ili ne, i ako utječe, koliko. Mi i dalje pratimo brojeve, ali još je rano za donošenje zaključaka.
  • Sa strane restorana vidimo zainteresiranost i sve više restorana je zainteresirano za suradnju sa Woltom. To je sasvim normalno, kako ljudi trenutno ne idu fizički u restorane.
  • Na kurirskoj strani očekujemo da ćemo imati manje dostavljača koji su dostupni i koji žele dostavljati.
  • Također, želimo istaknuti da su dostavljači i restorani 100% slobodni u odabiru da li će biti dostupni na Woltu ili ne. Razumijemo da netko želi ostati kod kuće ili da nije otvoren za posao i poštujemo svaku odluku.

Da li je nekom Woltovom dostavljaču dijagnosticiran Covid-19? Postoje li slučajevi dostavljača koji šire virus?

Trenutno nismo upoznati sa tim da je bilo kome od naših kurira dijagnosticiran korona virus. Nastaviti ćemo nadgledati situaciju, a poslali smo i detaljne informacije i upute našim dostavljačima u vezi toga kako ostati siguran i koje su preporuke Svjetske zdravstvene organizacije. Ne želimo da bilo tko preuzima nepotrebne rizike i pozivamo sve da prvo razmisle o sigurnosti.

U Hrvatskoj smo u bliskoj komunikaciji sa hrvatskom agencijom za zapošljavanje i hrvatskom upravom za veterinarstvo i hranu pri Ministarstvu životne sredine i hrane, i oni su nas uvjerili da je sigurno nastaviti rad (dostavu).

  • Nismo upoznati da li je bilo dokaza o slučajevima kada je dostavljač mogao širiti virus, kako je potrebno izlaganje od nekoliko minuta sa bolesnom osobom da bi se pokupio  virus.
  • Po Europskoj Agenciji za Zaštitu Hrane nema dokaza da je hrana izvor prenošenja COVID-19.
  • Također preporučujemo korisnicima temeljito pranje ruku prije i nakon primanja dostave.
  • Naši dostavljači ne dodiruju hranu, ne provode više od nekoliko minuta u restoranu prilikom preuzimanja narudžbe ili više od nekoliko sekundi prilikom dostavljanja narudžbe korisniku

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji: „Ljudi mogu pokupiti Covid-19 od drugih koji imaju virus. Bolest se može proširiti od osobe do osobe malim kapljicama iz nosa ili usta koje se šire kada osoba sa Covid-19 kašlje ili izdiše. Ove kapljice mogu sletiti na predmete i na površinu oko osobe. Ostali ljudi pokupe Covid-19 tako što dodiruju ove predmete ili površine, a zatim dodiruju svoje oči, nos ili usta. Ljudi također mogu dobiti Covid-19 ukoliko udišu kapljice od osobe koja ima Covid-19, a koja kašlje ili izdiše kapljice. Zbog toga je važno da ste na više od jednog metra udaljenosti od osobe koja je bolesna.” Više o tome možeš pročitati na ovom linku: https://www.who.int/news-room/q-a-detail/q-a-coronaviruses

Mogu li se zaraziti ako naručim dostavu hrane preko Wolta?

U usporedbi sa bilo kojim kratkim susretom sa drugom osobom, ne postoji dodatni rizik da se zaraziš dostavom preko Wolta. Savjetujemo tie da pereš ruke prije i poslije zaprimanja narudžbe, kako je ovo najbolji način da zaštitiš sebe i druge od dobivanja virusa, po preporuci Svjetske zdravstvene organizacije. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public