Lana Rosandić – Odgode neće spasiti poduzetnike i radnike. Cijela industrija oglašavanja je ugrožena!

0

Vlada je svojim mjerama pomoći poduzetnicima napravila više štete nego koristi. Svi su odmah shvatili da vladine mjere pogoduju jedino bankama, a poduzetnike bacaju u još veće dužničko ropstvo što na kraju ne ugoržava samo poduzetnike već i stotine tisuća radnika kao i cijelu nacionalnu ekonomiju.

Među mnogobrojnim zabrinutim poduzetnicima našla se i vlasnica marketinške agenije ALERT, Lana Rosandić, koja je za Flash.hr portal dala svoj osvrt na novonastalu situaciju.

Glas poduzetnika u doba korone – Lana Rosandić

– Cijela industrija oglašavanja pogođena je ovom situacijom pa smo tako i mi suočeni s padom budžeta i otkazivanjem kampanja.

Naša industrija u svim krizama uvijek nastrada te je među prvima na udaru.
Neki kolege očekuju i dodatan strmoglavi pad obzirom na jučerašnje izjave vezane uz oglašavanje pojedinih trgovačkih lanaca, a koje su bile dosta nespretne i nedovoljno pojašnjenje.

Marketinške agencije trebale bi biti stavljene uz bok svima onima koji su zatvoreni, bez obzira što mi imamo mogućnost rada, jer neki od kolega uopće ne rade – kao agencije koje se isključivo bave organizacijom događanja ili su im prihodi smanjeni drastično zbog otkazivanja ili odgađanja kampanja, za koje mi se čini da neke nikada neće ni biti realizirane, barem ne s planiranim budžetima.

Zaposlenici u marketinškim agencijama imaju specifična znanja i vještine i jako su vrijedan “asset” tj. najvredniji su asset i agencijama je važno zadržati taj “know – how” koji su izgradile i od kojih žive.

Vlada bi takvim tvrtkama trebala izaći u susret oslobađajućih ih dijela troška privremeno neiskorištene radne snage.

Ove mjere samo djelomično idu u tom smjeru i većini nisu dovoljne, npr. isključivo event agencijama ova mjera sigurno neće biti dostatna jer će morati pokrivati doprinose zaposlenicima, a prihodi su im 0.

Mi smo full service marketinška agencija pa smo u malo drugačijoj situaciji no frustrirani smo jer Vlada nije eksplozivna i eksplicitna u donošenju mjera i previše kalkulira.
Znam da im je teško ući u dubinu problema, no jednostavno nema vremena, a sada je krucijalno brzo donositi odluke koje se “u hodu” mogu korigirati.

Prezentiranje odgoda kao glavnih mjera koje će spasiti poduzetnike izazivaju dodatnu nesigurnost i guraju poduzetnike u najsigurniju mjeru, a to su otpuštanja, tako da imamo još jedan problem, a to je problem komunikacije – mora postojati stožer i osoba zadužena za komunikaciju jer svi komuniciraju (i premijer i ministri…) i nastaje kaos. Ministar Vili Beroš odličan je primjer komunikacije – sve je jasno i svi se osjećamo da je situacija pod kontrolom.
Ljudima zaduženima za mjere mora biti jasno da se ne obraćaju samo poduzetnicima nego i svim zaposlenicima u privatnom sektoru.

Glavna mjera vlade treba polaziti od vrlo jednostavne premise i matematike, a to je da prihodi minus rashodi tvrtke moraju biti veći ili jednaki nuli. Ako ta pretpostavka nije zadovoljena nema opstanka tvrtke, pogotovo jer nitko sada ne može procjeniti trajanje ovog izvanrednog stanja i koliko svojih sredstava će tvrtke morati iskoristiti za pokrivanje gubitaka, ako uopće imaju akumuliranih sredstava.

Lana Rosandić

Autor: Josip Novosel aka Dragi Vođa

https://www.instagram.com/dearleaderjoe/

https://www.facebook.com/dearleaderjoe/