International Summer Music School Pucisca – Island of Brac 2016.

Prije tri godine sam prvi puta čuo za International Summer Music School Pucisca na otoku Braču. Počeo sam svirati saksofon i odlučio sam spojiti ugodno s korisnim. Ljetovanje + ljetna škola jazza. Saša Nestorović predaje sax u školi, a on je enciklopedija jazza. Uz njega su tu bili još i drugi vrhunski jazzeri: Jura Vrandečić, kontrabasist i osnivač škole, Maro Igrec na gitari, Damir Fenrich na bubnjevima te Hrvoje Galler na klaviru, a uz jazz pjevačicu Maju Savić, došao je i specijani gost iz Londona, argentinski porofesor pjevanja Guillermo Rozenthuler. Ne može bolje. Skupe se tamo glazbenici iz cijelog svijeta: SAD, Francuska, Hrvatska, Engleska, Kanada, Nizozemska, Slovenija…., pjevačice, saksofonisti, klaviristi, gitaristi…, super ekipa. Prvu godinu nisam znao skoro ništa tj. znao sam odsvirati Jugoslavensku himnu i par blues ljestvica. Zvučao sam prvih dana kao da netko operira mačku bez anestezije, ali nakon svaokodnevnog vježbanja, bio sam sve bolji i bolji. Škola traje od 21.8. do 31.8, a zadnja dva dana imamo skupni koncert. Ovako sam zvučao prve godine na završnom koncertu (Ja sam ovaj niži ćelavac).

Ovo ljeto mi je bila treća godina za redom kako idem u Bol na Braču i začudio sam se koliko sam puno napredovao u te tri godine. Ipak neka korist od tog silnog vježbanja. Već sam imao uhodan ritual. Ujutro kupanje, bacanje uroka, pa malo vježbanje, onda ručak u restoranu Santo koj’ se nalazi odmah preko puta Doma kulture gdje smo imali probe i popodne sat sa Sašom.

Restaurant Santo, Bol, Croatia #bol, #santo #restaurant #sea #summer #boats #blogger #bloggers #travel #travels #croatiafulloflife #croatia_instagram

A post shared by JOE Flash.hr (@joeflashhr) on

Navečer opet večera u Santu, a kasnije cuga s ekipom i tradicionalno noćno kupanje na Zlatnom ratu. Santo ima i svoju turističku agenciju, tako da sam preko njih bukirao vrlo povoljno sobu na Braču. Nije mi trebao apartman jer sam jeo svaki dan u restoranu. Dali su nam čak i mali popust za polaznike škole. Klopa im je brutalno dobra. Evo par slika da možete slinit’.

Tuna sashimi at restaurant Santo:) #tuna

Megalitni park - Bol - Brač, Foto: Ivana
Megalitni park – Bol – Brač, Foto: Ivana

Ivana Bošković, ravnateljica Doma kulture, stalno organizira sjajne koncerte, izložbe i brojne druge kulturne manifestacije, a u svoje projekte uključuje i nas iz škole, kako đake tako i profesore. Prošle godine smo svirali na otvorenju Megalitskog parka na Braču i na jednoj izložbi slika, a ove godine nam je Ivana sredila gažu u cokctail baru Bolero.

Bruno, Boško i ja smo sat vremena prašili jazz standarde. Problem je bio samo u tome što smo za svirku saznali u zadnji čas pa smo uspjeli navježbati samo 4 stvari. Nismo imali toliko sola navježbanih pa smo jednu stvar odsvirali dva puta, a i teme smo ponavljali češće.

Saša nas nije mogao doći slušati pa je poslao svog špijuna Miljenka Puljića (direktora kazališta Komedija i sjajnog violinista) da pripazi da nešto ne zaseremo. Imao je dosta profesionalnih kritika, ali između njih se našla i pokoja pohvala za naš prvi nastup:)

Bitno je da smo se snašli i da su gosti i vlasnici bara bili zadovoljni. Jazz je ionako improvizacija:)

International Summer Music School Pucisca Cocktail bar Bolero u Bolu na otoku Braču Foto: Maja, Flash.hr
International Summer Music School Pucisca – Cocktail bar Bolero u Bolu na otoku Braču
Foto: Maja, Flash.hr

Ekipa je počela dolaziti u bar i naručivati cugu čim smo zasvirali, a osim gostiju, podršku su nam davale i naše pjevačice: Maja, Evelyne i Linn.

Ja sam predložio da se nazovemo TRIO ŽUJA, ali su Bojan i Bruno to s gnušanjem odbili, tako da još nemamo scensko ime.

Postoji i snimka nastupa, ali su mi Bruno i Bojan rekli da će me likvidirati, ako ju objavim. Što je bilo na Braču, ostaje na Braču.

Ove godine je završni koncert bio dva dana ranije, tako da smo imali manje vremena za vježbanje.

Ubacili smo u petu brzinu i vježbali dan i noć, a kako je to zvučalo na kraju, prosudite sami.

Pošto sam egomanijak, počet ću sa svojim solo nastupom, a nakon njega možete uživati i u izvedbama ostalih polaznika ljetne škole jazza. Bitno je da mene poslušate prvog, kako bi prema meni mogli suditi ostale:)

International Summer Music School Pucisca - završni koncert u Bolu na otoku Braču Foto: Josip Novosel, Flash.hr
International Summer Music School Pucisca – završni koncert u Bolu na otoku Braču
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Žao mi je što je Irena samnom bila na Bolu mjesec dana ranije, a ne sada kad sam imao koncert. Ona voli istočnije melodije, pa bi joj ovo dobro došlo kao ušna terapija. Sljedeće godine ju vodim na Bol pa makar ju morao vezati lancima. Vrijeme je da prijeđe na tamnu stranu i počne slušati jazz.

Svirali su i naši profesori, ali na mladima svijet ostaje pa ću njih spomenuti samo slikom, a ne i video zapisom:)

Dom kulture u Bolu na Braču - otvorenje izložbe. Miljenko Puljić na violini, Mario Igrec na gitari i Saša Nestorović na saksofonu Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Dom kulture u Bolu na Braču – otvorenje izložbe.
Foto: Josip Novosel, Flash.hr

Kako sam ove godine u zadnji čas javio da ću doći u školu, nisam na vrijeme rezervirao smještaj pa sam zadnja dva dana ostao bez sobe. Na svu sreću, pomogla mi je Ivana iz Doma kulture. Pronašla mi je smještaj u hotelu Kaštil koji se nalazi u samom centru Bola. Hotel ima prekrasnu terasu i sjajan restoran Vusio.

Restoran Vusio - Bol na Braču - terasa Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Vusio – Bol na Braču – terasa
Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Vusio - Bol na Braču - salata od hobotnice Foto: Josip Novosel, Flash.hr
Restoran Vusio – Bol na Braču – salata od hobotnice

Već sam spomenuo da je ove godine pjevačice uz našu poznatu jazzisticu Maju Savić, vodio sjajan profesor iz Londona, inače Argentinac, Guillermo Rozenthuler. Ovako su izgledale njihove probe s bandom.

Zadnja dva dana nismo imali koncerte pa mi je Saša predložio da vježbam malo tenor sax jer sam do sada svirao samo alt sax. Ponio sam sa sobom Keilwerth SX90R tenor sax i ovim putem zahvaljujem Euro unituKeilwerthu i Buffet Cramponu na podršci. Sve je isto kao i na altu, samo što je tenor puno veći pa mi nakon njega alt izgleda kao da sviram na pastirskoj frulici.

Prvo mi je Saša isprobao saksofon da vidi dal’ sve štima, a onda smo krenuli sa vježbanjem.

Čim sam se vratio sa Brača nisam se odvajao od tenor saksofona. Zadavit ću Sašu jer me sad bacio u novi trošak. Moram uzeti još jedan saksofon i još jedan usnik. Skup je to sport, al’ veseli:)

Isprobali smo na Braču i novu URBAN PLAY aplikaciju s kojom možete, ovisno o vašem znanju, vježbati jazz uz malo urbanije backing trackove. Aplikaciju možete besplatno skinuti na mob ili ipad. Odaberete svoj instrument i ključ u kojem svirate te melodiju uz koju želite svirati. Čim glazba krene, na ekranu će vam se prikazati note i točno ćete znati što treba odsvirati.

International Summer music School - island of Brac, Croatia Ivan Annandale - URBAN PLAY Foto: Josip Novosel, Flash.hr
International Summer music School – island of Brac, Croatia
Ivan Annandale – URBAN PLAY
Bol na Braču Evelin i Josip Foto: Flash.hr
Bol na Braču
Evelyne i Josip
Foto: Flash.hr

Za kraj evo i jedne slike s plaže da vidite kako smo guštali sto na sat.

INTERNATIONAL SUMMER MUSIC SCHOOL – island of Brac, Croatia

Email: info@summer-music-school.com

Web: http://www.music-school-pucisca.com/

PS: Svi vi koji ste ovo ljeto propustili školu jazza, možete se iskupiti u siječnju, kada se ista ekipa okuplja u prostoru Muzičke akademije u Zagrebu na zimskom jazz workshopu od 3.-7.1.2017.

Zapravo riječ je o skoro istoj ekipi uz izmjene na bubnjevima, koje će predavati Borna Šercar i pjevanju koje će voditi Jelena Jovović.

Vidimo se na zimskoj glazbenoj radionici:)

Zimska glazbena radionica

PSS: Ako nekog zanima koje sam saksofone svirao: Keilwerth alt Sx90R Shadow i Keilwerth Sx90R tenor (U Zagrebu ih možete naručiti u Eurounit music shopu). Što se usnika tiče: Theo Wanne Gaia 6, hard ruber usnik za alt sax i Vandoren T55 metalni usnik za tenor sax. Piskovi: Hartmann Fiberreeds Carbon Fiber Classic.