”Početkom 2020 godine dobio sam par jako lijepih vijesti. Moj orkestar Mimika nastupio je odmah pri početku godine kao predstavnik Hrvatske u programu EBU (European Broadcasting Union), odabran je kao predstavnik Hrvatske u sklopu Hrvatskog predsjedanja Europskom Unijom u organizaciji zaklade Kulturanova, zajedno sa Pozitivnim Ritmom (PDV records, inače izdavač našeg albuma “Divinities of the Earth and the Waters”) krenuli smo u suradnju vezanim uz Europsku Prijestolnicu Kulture Rijeka 2020, za nastup u lipnju u Rijeci zajedno s grupama Kozmodrum i ABOP, nadalje smo dobili daljnje potvrde oko suradnje u sklopu susjedstava Rijeka 2020, te krenuli u radionice, bili pozvani da otvorimo Jazz Festival Koprivnica te nam se nakon nastupa na EBU javio i organizator festivala We out there iz Londona. U međuvremenu s drugim sastavom Truth ≠ Tribe nam je javljeno da nastupamo na Ferragosta Jam-u u Orahovici te u sklopu festivala Nesvrstanih u Laubi, te na još par festivala u regiji. Sa projektom Živa Voda smo taman pokrenuli novu rezidenciju u klubu Boogie u Zagrebu i također s drugim programom bili pozvani na Ferragosta Jam. A ovaj čas sam trebao biti na jednoj divnoj internacionalnoj suradnji (SAD, države iz regije) u Srbiji, te kasnije na turneji po tim državama. Kao skladatelj, radio sam glazbu za par filmova ali premijere su sad otkazane odnosno pomaknute. Sa kolegicom iz Karlovca s adresom u Londonu sam pokrenuo nakladničku kuću Rika Muzika i to je jedna velika svijetla točka u ovoj situaciji iako su i nama otkazani razni projekti, ali s obzirom na fizičke izoliranosti ali i digitalne bliskosti, uspijevamo graditi odnosno raditi i pripremati koliko u ovim uvjetima možemo.
Da ne duljim, nama glazbenicima posao ide u valovima, i nekad se poklopi više a nekad manje projekata, nastupa, suradnji i generalno posla. Za većinu od ovih navedenih projekata vrijedi trenutna nesigurnost, a dosta ih je već otkazano ili nedefinirano prebačeno. Nažalost osobno to znači da sam u debelom minusu financijskom, a još većem emotivno, ali veći problemi koje ova situacija donosi su mi još osobno nezamislivi i stvarno bih volio da se organizacijski sustavi pobrinu da se ne ponavlja situacija koja se događa iza ili tokom svih većih kriza. Bitno je pobrinuti se direktno za ljude ovaj čas. (Ovo naznačavam kao jedan globalni problem, ali svakako je Zagreb još zadesio dodatni problem, a to je potres u ožujku. Divno je koliko se ljudi uključilo u pomoć ali čini se da je puno stvari bilo zapostavljeno kroz vrijeme)
Meni je ove godine posebno žao što se situacija preklapa i na organizatore i umjetnike uključene u sklopu EPK Rijeka 2020, te Hrvatskog predsjedanja EU jer mi se čini da se ovakva prilika da Hrvatska pokaže svoju kulturu neće ubrzo desiti, a još me više boli predviđanje da će se ova kriza dugoročno nastaviti, jer jedno je sjediti mjesec dana, pa čak i bez prihoda, a drugo je nemati mogućnost nikakvog prihoda nadalje i nemati pravih mogućnosti planiranja. Nažalost ovo više ne govorim vezano uz glazbu i generalnu umjetnost već uz svjetske i blokovske organizacije, čiji će se problemi pretočiti (barem u ovakvom sustavu) u svakodnevne ljude. U sve one ljude koji su taman izašli iz najgorih financijskih momenata, a neki koji se još bore s valovima posljednje krize. Apeliram ljude da nakon što prođe najteže gledaju situaciju kao da izlaze iz problema da ne govorim konflikta, a ne kao da ulaze u jedan. Nažalost tu moraju državni sustavi i internacionalni reagirati direktno, dogovorima oko načina na koji sustav ide. Apeliram vlast da se pomogne prostorima pogotovo alternativne kulture koji najčešće stvarno rade prema tzv tržišnoj vrijednosti jer žive od prodaje pića ili karata, te djelatnicima u tom sektoru (kao i u drugim sektorima), dakle nama koji nastupamo (i od toga živimo) i drugim ljudima u vrlo sličnim situacijama (prodavači, vozači, radnici u privatnom sektoru koji su naglo ostali bez posla a uglavnom zbog visine plaća i troškova nemaju ušteđevine) Odgovor nemam, ali se bojim da ako sve bude išlo “po starom” da će biti itekako velikih nemira.” – Mak Murtić